ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برپایی جلسه ویژه استرداد «آسانژ» در لندن

| سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

جلسه رسیدگی به پرونده استرداد بنیانگذار «ویکی لیکس» به امریکا، از دیروز در حالی در دادگاه جنوب شرق لندن آغاز شد که صدها نفر از فعالان حقوق بشر با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواستار رد درخواست امریکا در این خصوص شدند.

به گزارش سایت روزنامه «گاردین»، در جلسه دیروز دادگاه «وولویچ کراون» در جنوب شرق لندن، وکلای دولت امریکا نیز حضور داشتند. گفته می‌شود در صورتی که طرف امریکایی بتواند مجوز بازگرداندن بنیانگذار ویکی لیکس به جرم جاسوسی علیه کشورش را بگیرد، حداکثر 175 سال زندان در انتظار جولیان آسانژ خواهد بود.


شرایط سخت در زندان فوق امنیتی
دادگاه دیروز در شرایطی برگزار شد که خبرها پیش‌تر حاکی از شرایط سخت زندگی آسانژ در زندان بود. «جان شیپتون»، پدر آسانژ که به تازگی برای دیدار او به زندان فوق امنیتی «بلمارش» رفته بود، شرایط پسرش را سخت توصیف کرد و گفت: «نمی‌توانم درک کنم چرا پسرم به خاطر جرم ناکرده باید در این شرایط قرار گیرد.» او همچنین استرداد پسرش به دولت امریکا را مساوی با مجازات مرگ او عنوان کرده و از هواداران او خواسته ‎بود، با تجمع مقابل پارلمان انگلیس و اعتراض به نرمش لندن در برابر خواست امریکا، برای رهایی پسرش اقدامی کنند. صدها نفر از فعالان حقوق بشر به این فراخوان پاسخ مثبت دادند.


سرنوشت آسانژ در دستان دولت انگلیس
«آسانژ» 48 ساله که با 18 فقره اتهام روبه‎رو است، در مهم‌ترین پرونده خود از سوی دولت امریکا متهم است با همکاری چلسی منینگ، سرباز سابق اطلاعات امنیت پنتاگون، هزاران نسخه از اسناد طبقه‌بندی شده دیپلماتیک امریکا و از جمله خشونت جنگی نظامیان این کشور در عراق و افغانستان را در اختیار چند رسانه مانند گاردین، لوموند و نیویورک تایمز گذارده‎ است. امریکا به همین دلیل خواهان آن است، انگلیس با استرداد او به واشنگتن اجازه دهد خود به پرونده آسانژ رسیدگی کند. اما دادگاه لندنی اعلام کرده تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص را ماه مه (سه ماه آینده) اتخاذ خواهد کرد و از آنجا که طرفین حق اعتراض به رأی دادگاه را نیز دارند، به نظر می‌رسد زمان زیادی سپری خواهد شد تا وضعیت استرداد آسانژ مشخص شود. ضمن آنکه وکلای آسانژ دلایل محکمی برای دفاع از موکل‌شان آماده کرده‎اند.

به گزارش ایران‌آنلاین «جنیفر روبینسون» یکی از اعضای تیم وکلا معتقد است طبق توافق استرداد انگلیس و امریکا، بازگرداندن موکلش از منظر سیاسی  و همچنین قانون آزادی بیان مطبوعات غیرقابل قبول است. در همین راستا سی‎ان‎ان گزارش کرد خانواده یک پسر جوان انگلیسی که در سال 2019 در تصادف با خودروی همسر یک دیپلمات امریکایی کشته شده بود، با اشاره به خودداری امریکا از استرداد این زن به انگلیس، در پیامی از دولت خود خواستند موضوع بازگرداندن جولیان آسانژ به امریکا را نپذیرند.

  • ۹۸/۱۲/۰۶

ویکی لیکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">