ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس قوه قضاییه در نخستین جلسه شورای راهبردی دادرسی الکترونیکی گفت: دولت در خصوص الکترونیکی کردن امور دستگاه قضایی در اعتبار بخشی و تخصیص امکانات با اولویت عمل نماید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نخستین جلسه شورای راهبردی دادرسی الکترونیکی که با حضور مسئولان عالی قضائی، وزرای دادگستری و ارتباطات، فرمانده نیروی انتظامی و یکی از اعضای کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر لزوم تدوین هر چه سریع‌تر آئین‌نامه‌های مقرر در قانون دادرسی الکترونیکی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در تدوین آئین نامه‌ها باید مدنظر قرار گیرد، توجه به موضوع امنیت داده‌ها و صیانت از اطلاعات مردم و دستگاه هاست که با استفاده از تجربیات موجود باید در این زمینه پیوست‌های امنیتی لازم را تهیه کرد.

رئیس قوه قضائیه افزود: یکی از بارزترین کارکردهای الکترونیکی شدن امور، مقابله با فساد و به صورت خاص در دستگاه قضائی، جلوگیری از اطاله دادرسی است. بر همین مبنا باید شاخص‌های موجود مورد رصد دائمی قرار گیرد تا مشخص شود که اهداف این تحولات فناورانه به چه میزان محقق شده و آسیب‌هایی که در این مسیر وجود دارد، رفع شود.

آیت الله رئیسی همچنین بر ضرورت ایجاد ساز و کارهای تعامل کامل الکترونیکی میان دستگاه قضائی و نیروی انتظامی تاکید کرد و در ادامه با اشاره به انگیزه و اندیشه کافی در قوه قضائیه برای توسعه عدالت الکترونیک، خاطرنشان کرد: با توجه به این انگیزه و اندیشه، انتظار می‌رود که دولت در اعتباربخشی و تخصیص امکانات برای الکترونیکی کردن امور دستگاه قضائی، سخاوتمندانه و با نگاه اولویتی عمل کند.

رئیس قوه قضائیه در پایان با بیان اینکه تحول بدون توجه به فناوری اطلاعات یک تحول کامل نخواهد بود، بر ضرورت توجه به آموزش فناوری‌های نوین در همه سطوح برای پیشبرد هر چه سریع‌تر امور و مقابله جدی با فساد تاکید کرد.

در این جلسه مقرر شد که اعضای این شورا، جمع بندی تلاش‌ها و پیش نویس آئین نامه‌های قانونی را نهایتاً ظرف مدت ۱ ماه به دبیرخانه شورا مستقر در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ارائه کنند تا عقب‌ماندگی های موجود در اجرای کامل قانون تا حدی رفع شود.

  • ۹۸/۰۳/۰۱

قوه قضاییه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">