ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بیت کوین به مجلس رسید

| دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۰۳:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی بیت کوین (ارز الکترونیکی) در مجلس با حضور مسوولان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان بورس خبر داد.

به گزارش خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به طرح بیت کوین (ارز الکترونیکی) اشاره کرد و اظهار کرد: بیت کوین یک نوع ارز مجازی است و از طریق رمزگذاری، ابزاری برای مبادله است. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه نسبت به گسترش استفاده از ارز الکترونیکی (بیت کوین) در آینده هشدار داد و افزود: قرارداد‌هایی که از طریق بیت کوین منعقد می‌شود، به هیچ وجه مطابق با اصول اسلامی و اقتصادی نیست که باید نظارت‌های لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه، به خصوص بانک مرکزی بر روی این قرارداد‌ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بیت کوین نه تنها منطبق با هیچ کدام از اصول اقتصادی نیست، بلکه فضای ناامنی را نیز برای مبادله‌کنندگان ایجاد می‌کند که لازم است تجار نسبت به این مسئله توجه کافی داشته باشند.

پورابراهیمی یکی از معضلات موجود در بیت کوین را نبود ساز و کار‌ها و ضوابط مشخص برای راهبردی کردن آن دانست و اظهارداشت: درخواست ما از مردم این است که مراقبت‌های بیشتری داشته باشند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان از برنامه‌های این کمیسیون برای بررسی مسئله بیت کوین (ارز الکترونیکی) خبر داد و تصریح کرد: قرار است هفته آینده در نشستی با مسوولان بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس، بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">