ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سخنگوی بیمه مرکزی توضیحاتی را درمورد خسارت کسب‌وکارهای اینترنتی بیمه شده ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محید مشعلچی در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا صنعت بیمه بودجه‌ای برای کسب‌وکارهای اینترنتی بیمه شده که به دلیل اختلال در اینترنت آسیب دیده‌اند در نظر گرفته است یا خیر، گفت: «باید بررسی شود که آیا این موضوع در حیطه وظایف بانک مرکزی است یا خیر. البته مبدأ و ماخذ این موضوع وزارت اقتصاد است و اگر این وزارت‌خانه تشخیص دهد باید بررسی کنیم ببینیم بیمه برای جبران خسارت چه کاری می‌تواند انجام دهد.»

وی ادامه داد: «البته پوشش‌های بیمه‌ای سایبری در چند شرکت بیمه آغاز شده است و ریسک کسب و کارهای ناشی اختلال اینترنت را پوشش می دهد، اما در ماه‌های اخیر بودجه‌ای برای جبران خسارت در نظر گرفته نشده بود.»

سخنگوی بیمه مرکزی در ادامه درمورد ضریب نفوذ بیمه در کشور توضیح داد: «ضریب نفوذ دو مولفه حق بیمه تولیدی و GDP دارد؛ بنابراین منعطف است و ثابت نیست. وضعیت رشد بیمه در کشور بهتر از سایر مولفه‌های اقتصادی بوده است. استارت افزایش ضریب نفوذ بیمه از سال ۱۳۹۰ زده شد و فرض بر این بود که اگر همه مولفه‌های اقتصادی در کشور درست باشد، حق بیمه تولیدی سالانه ۵۰ درصد زیاد شود تا به هفت درصد ضریب نفوذ برسیم.»

مشعلچی ادامه داد: «بنابراین شرط بر این شد که رشد اقتصادی سالانه هشت درصد و تورم زیر ۸.۸ درصد باشد که این اتفاق رخ نداد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ضریب نفوذ تا پایان سال به ۳.۲ درصد می‌رسد.»

وی در ادامه درمورد اتصال شرکت‌های بیمه به سامانه سپاس اظهار کرد: «نسخه پیچی الکترونیک تکلیف دولت‌ها در سال‌های قبل بوده است و بیمه‌های پایه به دلیل تنوع انواع بیمه‌ها راحت توانستند نسخه پیچی را تا حد زیادی جلو ببرند. طبق قانون بیمه‌های تکمیلی باید از طریق سامانه به پایگاهی که برای وزارت بهداشت متصل شوند، در اینجا نقشی برای نهاد ناظر بیمه نیست، اما چون به نفع مردم است ورود کردیم و ماموریت خودخواسته بیمه مرکزی از پنج ماه قبل آغاز شد.»

مشعلچی ادامه داد: «چند شرکت بیمه‌گر با تسهیل‌گری بیمه مرکزی مستقیم به سامانه وزارت بهداشت متصل شده اند و سایر شرکت‌ها طی هفته‌های آینده متصل خواهند شد. برآوردها این است که شرکت‌های بیمه‌گر تکمیلی دارای پرتفوی درمان تا حداکثر یک ماه دیگر طبق قانون بودجه به سامانه‌های مربوطه متصل شوند.»

سخنگوی بیمه مرکزی ادامه داد: «پس از آن وزارت بهداشت باید آنالیز داده‌ها را انجام و اطلاعات خارج از بیمه‌های تکمیلی را از طریق سامانه سپاس در اختیار شرکت‌های بیمه‌گر قرار دهد.»

مشعلچی در مورد فرار مالیاتی در یکی از شرکت‌های بیمه اظهار کرد: «پوشش‌های بیمه زندگی به تناسب سرمایه، سن و حق بیمه مشخص می‌شود، ممکن است بگویند تعرفه برای اخذ معافیت مالیاتی زیاد یا کم است. البته در این مورد تیمی از حوزه نظارت ارسال و بررسی اولیه انجام شده است.»

وی با اشاره به مولدسازی دارایی‌های راکد گفت: «این تصمیم بسیار خوبی است و نام بیمه مرکزی هم در لایحه بودجه آمده است تا دارایی اضافه خود را به فروش برسانیم. اما حرف ما این است که دارایی بیمه مرکزی دارایی دولت نیست، بلکه دارایی مردم است. ما دارایی مازاد نداریم، فقط چند سوئیت در کیش و یک زمین در بابلسر داریم.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">