ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکا فروش اطلاعات به‌دست‌آمده از طریق هوش مصنوعی به شرکت‌های طرف سوم را منع کرد.
به گزارش سایبربان؛ ائتلافی از سناتورهای دوحزبی روز پنجشنبه قانون جدیدی را معرفی کرد که داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط پیمانکاران فدرال از طریق هوش مصنوعی به‌ویژه داده سیستم‌های تشخیص چهره را تنظیم می‌کند.

این لایحه که مالکیت دولتی و نظارت بر داده‌ها در هوش مصنوعی نام دارد (Government Ownership and Oversight of Data in Artificial Intelligence Act)، یک گروه کاری جدید در دفتر مدیریت و بودجه ایجاد می‌کند تا اطمینان حاصل کند، پیمانکاران دولتی که از یادگیری ماشین برای جمع‌آوری داده‌های بیومتریک بهره می‌برند با مسئولیت‌پذیری از این اطلاعات استفاده می‌کنند.

این گروه کاری جدید که کارگروه بهداشت هوش مصنوعی (Artificial Intelligence Hygiene Working Group) مقرراتی را تدوین و اجرا می‌کند تا اطمینان حاصل شود که پیمانکاران دولتی فعال در حوزه هوش مصنوعی با امنیت اطلاعات آمریکایی‌ها را مدیریت می‌کنند آن هم درزمانی که این آژانس‌ها به‌طور فزاینده‌ای برای کاربردهای مختلف به اطلاعات بیومتریک روی آورده‌اند.

دفتر مدیریت و بودجه مأموریت تعیین اعضای این گروه کاری را بر عهده دارد.

سایر فناوری‌های هوش مصنوعی ازجمله الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، سیستم‌های اطلاعاتی و نرم‌افزارها نیز در محدوده این لایحه قرار می‌گیرند.

سناتور راب پورتمن، یکی از حامیان این لایحه گفت: مهم است دولت فدرال اطمینان حاصل کند که سیستم‌های هوش مصنوعی آن قابل‌اعتماد و ایمن هستند. قانون یادشده به تقویت پاسخگویی و امنیت سیستم‌های هوش مصنوعی فدرال کمک می‌کند و من از همکارانم می‌خواهم که در حمایت از این قانون به ما بپیوندند.

این قانون همچنین تصریح می‌کند که دولت فدرال مالک نهایی داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط پیمانکاران فدرال و فناوری هوش مصنوعی آن‌ها است. بر اساس این مفاد، داده‌های موردبحث را نمی‌توان به طرف سوم فروخت یا از آن‌ها به‌نحوی‌که حریم خصوصی آمریکایی‌ها را به خطر اندازد سوءاستفاده کرد.

سناتور گری پیترز (Gary Peters) یکی دیگر از حامیان این لایحه می‌گوید: ازآنجاکه برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی می‌توانند امنیت ملی ما را تقویت کنند، ما باید اطمینان حاصل کنیم که داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط این فناوری امن هستند، به‌طور مناسب استفاده می‌شوند و حریم خصوصی و حقوق آمریکایی‌ها را به خطر نمی‌اندازد. با کمک این لایحه می‌توان اطمینان حاصل کرد که پیمانکاران فدرال از هوش مصنوعی به‌درستی و به نفع کشور استفاده می‌کنند و از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از طریق این فناوری‌ها سوءاستفاده نمی‌شود.

پورتمن و پیترز پیش‌ازاین در ماه ژوئیه، لایحه‌ای را برای ایجاد برنامه آموزشی هوش مصنوعی در میان کارکنان فدرال ارائه کردند که توسط کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنا در ماه اوت به تصویب رسید. پورتمن یکی از اعضای عالی‌رتبه این کمیته است.

  • ۰۰/۰۸/۰۱

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">