ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعداد شرکت‌کنندگان الکامپ مشخص نیست‌

| چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۸۵، ۰۳:۱۴ ب.ظ | ۱ نظر

در حالی که36 روز به برگزاری‌ الکامپ دوازدهم مانده، هنوز تعداد شرکت‌کنندگان این نمایشگاه مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار فلاحی، سرپرست روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر تعداد شرکت‌کنندگان در دوازدهمین نمایشگاه الکامپ گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و درگیری‌های پیرامون این نمایشگاه در حال حاضر نمی‌توانیم آمار مربوط به میزان مشارکت‌کنندگان در الکامپ دوازدهم را اعلام کنیم و گردآوری این اطلاعات به دو تا سه روز زمان نیاز دارد.

اما برخلاف گفته مدیر روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌ها با مراجعه به سایت این شرکت به آدرسwww.iranFair.com : و با مراجعه به بخش نمایشگاه الکامپ در قسمت فهرست مشارکت‌کنندگان، چنین آمده است:

بر اساس این گزارش، با این تفاسیر میزان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه الکامپ در زمان برگزاری نمایشگاه مشخص خواهد شد اما در حالی که شرکت نمایشگاه‌ها از ارایه آمار تقریبی نیز خودداری می‌کند، نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور(بزرگ‌ترین نهاد صنفی( IT به خبرنگار ما گفت: تاکنون براساس اطلاعاتی که ما داریم تنها 17 شرکت در الکامپ دوازدهم حضور یافتند.

مظلوم درخصوص شرکت‌های عضو این سازمان نیز گفت: بررسی‌های انجام شده تنها دو شرکت از 17 شرکت موجود عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هستند و شرکت‌های بزرگ این سازمان تاکنون برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی نکرده‌اند.

نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک قرار است بیست‌وهفتم تا سی‌ویکم تیرماه سال‌جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شود.

از طرفی با وجود اینکه زمان نسبتاً کوتاهی به برگزاری الکامپ دوازدهم مانده، هنوز تعداد واقعی شرکت‌کنندگان مشخص نیست و به نظر می‌رسد داستان الکامپ یازدهم دوباره تکرار شود.

بر اساس آخرین اطلاعات ارایه شده به وسیله شرکت نمایشگاه‌ها که دو هفته پیش از یک نشست خبری اعلام شد حدود 400 درخواست شرکت در الکامپ دوازدهم از طرف شرکت‌های داخلی و خارجی دریافت شده بود.

از طرفی شنیده می‌شود شرکت نمایشگاه‌ها از حضور اکثریت شرکت‌های داخلی به ویژه شرکت‌های بزرگ خبر می‌دهد اما طی تماس خبرنگار ما با مدیران چند شرکت بزرگ، آنها اعلام کرده‌اند که امسال در الکامپ دوازدهم شرکت نکرده‌اند.

مسوولان سازمان نظام صنفی نیز که با ارسال نامه‌ای به وزیر بازرگانی خواستند علاج واقعه قبل از وقوع کرده و الکامپ دوازدهم را از دچار شدن به سرنوشت الکامپ یازدهم نجات دهند همچنان منتظر دریافت جواب نامه هستند و به دریافت پاسخ و ترتیب اثر وزارت بازرگانی امیدوارند.

سهیل مظلوم نیز در پاسخ به خبرنگار ما، تعداد شرکت‌کنندگان در الکامپ دوازدهم را 17 شرکت عنوان می‌کنند و حدس می‌زند حداقل دو شرکت از این تعداد عضو سازمان نظام صنفی باشند.

شهیدی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها نیز با تاکید بر شرکت تولیدکنندگان در الکامپ دوازدهم می‌گوید: نمی‌خواهیم فرهنگ مصرف را در ایران اشاعه دهیم و این نمایشگاه برای جلب سرمایه‌گذاری خارجی و تقویت تولید داخلی برگزار می‌شود. این در حالی است که بیشتر شرکت‌ها و موسسات فعال در زمینه الکترونیک و کامپیوتر در ایران واردکننده تکنولوژی و کامپیوتر برای سنجش بازار ایران در زمینه نوع و میزان تقاضا در الکامپ شرکت خواهند کرد.

البته انتظار نمی‌رود در ایران از شش ماه قبل اسامی و تعداد شرکت‌کنندگان مشخص باشد اما نمایشگاه الکامپ دارای درجه اعتباری در منطقه خاورمیانه است که حداقل یک ماه قبل از برگزاری، اسامی و تعداد شرکت‌کنندگان آن مشخص باشد

  • ۸۵/۰۳/۲۴

نظرات  (۱)

اینو دیدی ؟ چرا الکی جوسازی می کنی؟؟ ثبت نام 180 شرکت در الکامپ دوازدهم خبرگزاری موج - طی 10 روز اول مهلت ثبت نام در دوازهمین نمایشگاه بین المللی اکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک 180 شرکت رایانه ای در این نمایشگاه ثبت نام قطعی کرده و 600 شرکت هم درخواست حضور خود را ارائه نموده اند. به گزارش موج به نقل از ستاد خبری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی الکامپ تاکنون بیش از سیزده هزار مترمربع فضای نمایشگاهی برای شرکت کنندگان در نمایشگاه اختصاص یافته و با توجه به روند استقال شرکتها پیش بینی برای حضور بیش از 400 شرکت در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک انجام شده است. غلامرضا بختیاری مدیر ستاد اطلاع رسانی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک،‌ کامپیوتر و تجارت الکترونیک با اعلام این خبر افزود: دوازدهمین الکامپ باهدف گسترش صادرات انواع کالا و خدمات با فناوری پیشرفته در بخشهای سخت افزار ، نرم افزار،‌ شبکه،‌ تجارت و خدمات الکترونیک، برگزاری سمینارهای تخصصی و کارگاههای آموزشی و نیز معرفی توانمندی های متخصصان داخلی از 27 الی 31 تیرماه جاری در 8 سالن از نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد. وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در بخش رایانه و الکترونیک گفت: دوازهمین نمایشگاه بین المللی الکامپ علاوه بر معرفی توانمندی کشورمان برنامه های آموزشی‌ - کاربردی فراوانی برای بازدیدکنندگان بویژه قشر جوان جامعه در نظر گرفته است که از این قبیل می توان به برگزاری کنفرانس های علمی – آموزشی ونیز کارگاه های عملی در مدت 5 روز نمایشگاه اشاره کرد. مدیر ستاد اطلاع رسانی دوازدهمین الکامپ با تاکید بر برگزاری هرچه با شکوه تر نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک گفت: فناوری های نوین بهترین گزینه برای توسعه صادرات و نیز ایجاد اشتغال در کشور است و با توجه به مزیت های نسبی به ویژه تکیه بر توانمندی های نسل جوان کشورمان برگزاری نمایشگاه الکامپ، یکی از بهترین راهها برای شناسایی و هدایت این توانمندی بالقوه است. http://www.mojnews.com/news_full_story.asp?Id=1500000000000000&nId=64031 -======================================== توضیح: دوست عزیز هر زمان اسامی شرکت های مذکور منتشر شد آنوقت خبر فوق قابل نقل است چون قبلاً اعلام شده بود 400 شرکت ثبت نام کرده اند. برخی نیز می گویند 700 شرکت در نمایشگاه حضور یافته اند به هر حال برگزاری ناموفق این نمایشگاه به هیچ وجه مناسب نیست لیکن برگزاری موفق آن نیز نفعی به روزنامه و روزنامه نگار جماعت نمی رساند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">