ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توسعه فساد با تعرفه برق صادراتی برای ماینرها

| دوشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

انجمن بلاکچین ایران در واکنش به تعیین تعرفه صادراتی برای استخراج کنندگان ارزهای مجازی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: تعیین تعرفه برق خارج از مصوبات قبلی هیات وزیران بشدت سبب توسعه رانت و گسترش فساد می شود.

انجمن بلاکچین ایران در اطلاعیه خود آورده است: کارآفرینان این صنعت، بیگانه نیستند و نمی توان تعرفه برق بر مبنای ارز یک کشور خارجی یا نرخ صادراتی برای آنها در نظر گرفت، آنها پیشتازان عرصه های اقتصاد و فناوری و زمینه سازان بهره مندی اقشار جامعه از فرصت‌های برابرند.

براین اساس تعیین تعرفه برق خارج از مصوبات قبلی  هیات  وزیران بشدت سبب توسعه رانت و گسترش فساد خواهد شد.

اطلاعیه مذکور ادامه می دهد:‌ با عنایت به عمر کمتر از ۲ ساله تجهیزات، در صورتی که عوارض واردات، تعرفه برق یا مالیات های احتمالی و ریسک های این حوزه، بازگشت سرمایه را بالای ۲ سال ببرد، مرگ غیر مستقیم این فرصت بزرگ اقتصادی را رقم خواهد زد.

 در ادامه این بیانیه آمده است: طبق آمار دقیق و اطلاعات علمی، صنعت استخراج رمز ارزها عامل خاموشی های کشور نیست و پیش بینی پیک مصرف توسط مرکز آمار اقتصادی وزارت نیرو پیشتر انجام شده است. صرف مصرف یکی از حامل‌های انرژی، دلیل خوبی برای قضاوت یک صنعت نیست و فراتر از این امر در مورد صنایع انرژی بر و مصرف کننده منابع ملی (نفت، آب، برق، معادن) مانند صنعت فولاد و سیمان کشور نیز صدق می کند.

اطلاعیه انجمن بلاکچین ادامه داده است:‌ طبق قانون و مصوبات وزارت نیرو در هیات وزیران، در صورت نبود تطابق زمینه بهره برداری انشعابات با فعالیت در حال اجرا، وزارت نیرو موظف است مطابق ماده ۲-۴۵-۴ آئین نامه مشترکان  و تعرفه های برق، فقط تعرفه جدید (حداکثر تعرفه سایر مصارف) را اعمال کند و حق جلوگیری از فعالیت صنعتی یا قطع موقت انشعاب را به طور قانونی نخواهد داشت.

در ادامه آمده است: در حال حاضر طبق تخمین وزارت نیرو حداقل دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه انجام شده است که تعلل در تصمیم گیری و تعیین وضعیت این صنعت با در نظر گرفتن عمر کوتاه تجهیزات مربوطه، منجر به تحمیل خسارت جبران ناپذیری به فعالان این صنعت و سرمایه گذاران داخلی می شود.

انجمن بلاکچین در ادامه اطلاعیه خود تاکید دارد: احترام به حقوق هموطنان در ایام پیک مصرف برق وظیفه همه فعالان این صنعت است اما نباید هر سال از افزایش مصرف برق غافلگیر و به جای تشویق سرمایه گذاری در صنعت برق و ایجاد انگیزه برای تولید برق و مدیریت صحیح در اعطاء مجوز و تسهیلات احداث نیروگاهی، دنبال مقصر خاموشی گشت. فرصت نوسازی و افزایش تولید برق و تمایل برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در صنعت برق کشور را نباید دست کم گرفت و هیچ نهاد دلسوزی نباید جلوی این فرصت و اشتغالزایی را بگیرد.

انجمن بلاکچین ایران معتقد است که این صنعت فرصتی برای تامین منافع دولت و فعالان به صورت توامان، نوسازی و افزایش توان تولید صنعت برق و افزایش درآمدهای ارزی کشور است.

فعالان صنعت استخراج ارزهای دیجیتال، تصریح کرده است: نبود شفافیت و فقدان دستورالعمل های منصفانه بابت ساماندهی فعالیت این حوزه در جهت بهره مندی عموم اقشار جامعه، به رغم تذکرهای شفاهی و رسانه ای که متخصصین امر در همایش ها، سمینارها و تریبون های فنی و عمومی به دستگاه‌ها اطلاع رسانی کرده بودند،  باعث برخوردهای سلیقه ای، کم لطفی و اجحاف به کارآفرینانی شد که تنها جرم آنها تبعیت از منویات مقامات عالی نظام مبنی بر حرکت آتش به اختیار در جهت منافع ملی، قانون اساسی و حاکمیت است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">