ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزئیات صدور مجوز نرم افزار در کشور

| يكشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۸۸، ۰۳:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی از کاهش زمان صدور مجوز برای نرم افزار در کشور خبر داد و گفت: با ساز و کارهایی که اتخاذ شده است صدور مجوز نرم افزار در یک هفته صورت خواهد گرفت.

عیسی زارع پور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص طولانی بودن پروسه صدور مجوز برای نرم افزارهای تولید داخل گفت: طبق قانون به ما حدود چهار ماه فرصت داده شده است تا نسبت به بررسی محتوایی و ثبت نرم افزارهای تولید شده اقدام کنیم ولی ورود حجم انبوهی از نرم افزار در این مرکز مانع از صدور مجوز در این زمان شده است.

وی پروسه بررسی نرم افزارها را بسیار زمان بر و مشکل دانست و افزود: پروسه بررسی نرم افزارها بسیار سخت است چرا که نرم افزارهایی داریم که یک میلیون و 300 هزار بیت از شعرای ایرانی در آن گنجانده شده است و ما باید این اشعار را با نسخه مکتوب موجود مطابقت دهیم. ضمن آنکه باید از جنبه های فرهنگی بررسی شود تا نرم افزار مشکلی نداشته باشد.

زارع پور ادامه داد: همچنین برخی از نرم افزارها حاوی هزار جلد کتاب است و بعضی دیگر 700 سخنرانی را در خود جای داده است که همه این موارد باید بررسی شود تا محتوایی که برای مردم تولید می شود عاری از مشکل و معضل فرهنگی باشد تا بتوان مجوزهای لازم را برای آنها صادر کرد. از این رو پروسه صدور مجوز پروسه زمان بری می شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال خاطرنشان کرد: به این دلیل قانونگذار فرصت چهار ماهه ای را برای ما در نظر گرفته است و از سوی دیگر با ازدحامی که از گذشته ایجاد شده این مدت زمان طولانی تر شده است.

زارع پور از اتخاذ ساز و کار جدید برای کاهش زمان بررسی نرم افزارها خبر داد و به مهر گفت: برای کاهش زمان صدور مجوز نرم افزار، ساختمان جدیدی در نظر گرفته شده است که با همکاری 100 نفر از افراد متخصص از حوزه و دانشگاه کار بررسی نرم افزارها انجام می شود. این ساز و کار ظرف سه تا چهار ماه آینده اجرایی می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرایی کرن این طرح در آینده نزدیک زمان صدور مجوز به یک هفته برسد

  • ۸۸/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">