ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واتس‌اپ از پشتیبانی پروکسی برای مقابله با سانسور اینترنت رونمایی کرد.
به گزارش سایبربان؛ به گفته کارشناسان، واتس‌اپ، پیام‌رسان فوری زیرمجموعه مِتا (Meta)، رسماً پشتیبانی از پروکسی را برای مقابله با تاکتیک‌های قطع اینترنت مورد استفاده دولت‌های سرکوبگر معرفی کرد.
این شرکت با اعلام خبر فوق در یک پست وبلاگی، گفت که این ویژگی جدید به گونه‌ای طراحی شده که قدرت را در دستان افراد قرار دهد تا در صورت مسدود شدن یا قطع شدن اتصال، آنها به واتس‌اپ دسترسی داشته باشند.
در پست وبلاگ آمده است : «از آنجایی که ما شروع سال 2023 را از طریق پیامک یا تماس‌های خصوصی جشن گرفتیم، بسیاری از افراد هستند که همچنان از دسترسی به عزیزان خود به دلیل قطع شدن اینترنت محروم هستند. برای کمک به آنها، امروز پشتیبانی پروکسی را برای کاربران واتس‌اپ در سرتاسر جهان راه‌اندازی می‌کنیم.»
به گفته پاتریک هار (Patrick Harr)، مدیر عامل «SlashNext»، ویژگی جدید به ویژه زمانی مفید است که در نظر بگیریم که بزرگ‌ترین شکاف‌ها در وضعیت امنیتی امروز ناشی از اطلاعات شخصی کارکنان در نیروی کار ترکیبی جدید هستند.
هار در گفتگو با وبگاه تخصصی «Infosecurity» اظهار داشت : «مهاجمان از طریق کانال‌های ارتباطی شخصی کمتر محافظت شده مانند واتس‌اپ، کارکنان را هدف قرار می‌دهند تا حمله‌ای را انجام دهند. سپس فقط موضوع نفوذ جانبی از طریق سازمان از جای پای خارجی آنها مطرح می‌شود.»
واتس‌اپ اضافه کرد که با استفاده از یک پروکسی، کاربران می‌توانند از طریق سرورهایی که به‌وسیله داوطلبان و سازمان‌ها در سراسر جهان راه‌اندازی شده‌اند، به برنامه متصل شوند.
بدین منظور، این شرکت زیرمجموعه مِتا راهنمای طراحی شده برای کمک به کاربران در تنظیم سرورهای پروکسی خود در کنار یک سرور جداگانه برای نشان دادن نحوه اتصال کاربران به پروکسی‌های موجود را تدوین کرده است.
مایک پارکین (Mike Parkin)، مهندس فنی ارشد در «Vulcan Cyber» توضیح داد : «با توجه به میزان استفاده گسترده از واتس‌اپ، پشتیبانی از پروکسی برای کمک به حفظ ارتباط ارتباط کاربران، گذشته از محدودیت‌های غیرمنطقی، استقبال می‌شود. دستورالعمل‌ها برای راه‌اندازی یک پروکسی در دسترس عموم مورد توجه است، زیرا به افراد بیشتری اجازه می‌دهد تا گام بردارند و به باز نگه داشتن ارتباطات کمک می‌کند.»
واتس‌اپ همچنین گفت که اتصال از طریق پروکسی، سطح بالایی از حریم خصوصی و امنیت، ارائه شده از سوی این برنامه، را حفظ می‌کند.
شرکت تصریح کرد : «پیام‌های شخصی شما همچنان با رمزگذاری سرتاسر [E2E] محافظت می‌شوند و اطمینان حاصل می‌شود که بین شما و شخصی که با او ارتباط برقرار می‌کنید باقی می‌مانند و برای هیچ‌کس، نه سرورهای پروکسی یا واتس‌اپ و متا، در این بین قابل مشاهده نیستند.»
این ویژگی جدید را که سال‌ها در سایر برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده با E2E مانند تلگرام و سیگنال در دسترس بوده است، اکنون می‌توانید در منوی تنظیمات واتس‌اپ برای همه افرادی که آخرین نسخه این برنامه را اجرا می‌کنند، پیدا کنید.
این موضوع چند ماه پس از شکایت مِتا از 3 توسعه‌دهنده چینی به اتهام فریب دادن کاربران برای دانلود نسخه‌های جعلی واتس‌اپ و جمع‌آوری اطلاعات ورود به سیستم مطرح شده است.

  • ۰۱/۱۰/۱۹

واتس‌اپ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">