ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستکاری سامانه بازارگاه ادامه دارد

| چهارشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور با اشاره به اینکه دخالت دستی در سامانه بازارگاه ادامه دارد، گفت: تا زمانی که عرضه نهاده به اندازه کافی نباشد مشکلات کماکان باقی است.

عباس حاجی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره مشکل بازار نهاده‌های دامی و نقش توزیع، در بروز این مشکلات، در پاسخ به این سوال که آیا ایرادات سامانه بازارگاه برطرف شده است، گفت: فرایند این سامانه برای واحدهای مرغ مادر، اجداد و زنجیره‌ها به صورت سیستماتیک درآمده اما در سطح خرد و حوزه مرغداران گوشتی هنوز عمده تخصیص به صورت دستی است.

وی اضافه کرد: تا زمانی که تأمین کالا و عرضه آن در بازارگاه به اندازه کافی نباشد مشکلات موجود کماکان باقی است وقتی کمبود داریم و بخشی از سیستم هنوز دستی است مشکلات نمایان می‌شود.

حاجی زاده همچنین درباره اینکه آیا موافق سیاست دولت مبنی بر عدم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات نهاده‌های دامی تا پایان سال است یا خیر، گفت: ما تابع تصمیمات دولت هستیم و برنامه دولت نیز این است که ارز دولتی تا پایان سال از نهاده‌ها حذف نشود با این حال آرزو داریم هر چه زودتر بساط این ارز جمع شود تا بتوان رقابتی اقتصادی و بدون رانت را تجربه کرد.

وی درباره اعلام دو روز قبل بانک مرکزی مبنی بر تأمین مکفی ارز برای واردات نهاده‌های دامی گفت: اینکه ارز تأمین شده درست است اما اینکه چقدر تخصیص داده شده و چه نوع ارزی بوده، نکته مهمی است.

وی تصریح کرد: عمده ارزهای تأمین شده دینار عراق، ریال عمان، لیر هالک ترکیه و وون کره جنوبی بوده که قابلیت انتقال ندارد و برخی بانک‌های عامل نیز به دلیل همین مساله این ارزها را به بانک مرکزی برمی‌گردانند.

با اشاره به اینکه به دلیل کمبود توزیع نهاده‌های دامی، در بازار مشکل ایجاد شده است، گفت: کار از منشأ مشکل دارد و متأسفانه ارزهایی که بانک مرکزی داده تبدیل به کالا نشده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">