ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت توسعه موبایل را متوقف نمی‌کند

| جمعه, ۲۷ بهمن ۱۳۸۵، ۱۲:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات‌وفناوری‌اطلاعات گفت:مانمی توانیم توسعه‌تلفن همراه که به عهده‌این وزارت است رابه‌دلیل‌حضور اپراتورهای خصوصی متوقف کنیم.

" صمد مومن بالله " روز پنجشنبه‌به خبرنگار ایرنا گفت: به نظر می‌رسد که بخش خصوصی هنوز آمادگی چندانی برای حضور در عرصه‌تلفن همراه‌ندارد و مانیز نمی توانیم توسعه شبکه را متوقف کنیم.

وی در باره انتقادات وارده به رقابت دولت با بخش خصوصی در زمینه تلفن همراه اظهار داشت : ما مجبور شدیم ثبت نام سیم کارت‌های تلفن همراه توسط شرکت ارتباطات سیار راادامه دهیم تا فضای قیمت و رانت خواری و سودجویی را بشکنیم.

وی افزود: وزارت ارتباطات طبق برنامه‌سالانه،باید ‪ ۲۰‬درصد از تصدی گری خود را کاهش دهد که فعالیت تالیا و اپراتورهای دوم و سوم در همین راستا صورت گرفته است.

به گفته‌وی،ثبت نام سیم کارت‌تلفن همراه‌ازطرف دولت وهمزمان با اپراتورهای خصوصی هیچ منافاتی با اصل خصوصی‌سازی و حمایت از بخش خصوصی ندارد.

وی ادامه داد: ما بر اساس اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی واگذاری امور غیر حاکمیتی به بخش خصوصی را در دستور کار خود داریم.

معاون حقوقی وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از امور مخابراتی در دست بخش خصوصی است ، درباره برخی مشکلات آنها گفت: این مساله بیشتر به منابع انسانی و مالی و مشتری مداری آنها مربوط است.

  • ۸۵/۱۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">