ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از برنامه وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه پس از افزایش تعرفه اینترنت خبر داد و گفت: بار ترافیکی از اینترنت همراه به سمت ثابت می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرمحمدلاجوردی در نشست بررسی و تبادل نظر پیرامون انجام تعهدات اپراتورها برای بهبود کیفیت اینترنت با توجه به تغییرات تعرفه‌ای که امروز صبح(سه شنبه ۳ بهمن ماه) با حضور مدیران عامل اپراتورهای سیار و برخی از اپراتورهای ثابت برگزار شد با اشاره به اینکه همزمان با افزایش تعرفه مواردی با اپراتورها توافق شده است، گفت: مقرر شد که تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد سایت های نسل پنجم تلفن همراه تا ۱۰ درصد افزایش یابد. همچنین پوشش نسل چهارم تلفن همراه تا پایان سال۱۴۰۳ به ۹۶ درصد برسد و میانگین سرعت اینترنت ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به لزوم توسعه شبکه سیار و ثابت افزود: فرکانسی که برای توسعه نسل پنجم در نظر گرفتیم بین ۳۶۰۰ تا ۳۸۰۰ است این فرکانس در کمیسیون مصوب شده و انشالله مزایده این فرکانس به زودی برگزار می شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی همچنین گفت: اپراتورهای ارتباطی و مدیران مسائلی را در خصوص سرمایه گذاری مطرح کردند که باید به این موضوع اشاره کرد که وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات وظیفه خودش می داند که توسعه ارتباطات با کیفیت را در دستور کار قرار دهد و متناسب با نیاز مردم درخواست های مردم و شبکه های ارتباطی را هم توسعه دهد به همین منظور در دولت سیزدهم دو موضوع مهم را در توسعه شبکه ارتباطی داریم که موضوع اول توسعه شبکه ارتباطات ثابت مبتنی بر توسعه فیبرنوری است که انشالله تا انتهای دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری فراهم می شود و این در کشورهای مشابه و یا با وسعت کمتر از کشور ایران قابل بررسی است.

وی ادامه داد: ما با همکاری و همراهی اپراتورهای ارتباطی این پروژه را اجرا می کنیم و قول می دهیم به ۲۰ میلیون تا پایان دولت سیزدهم و امسال به ۸ میلیون پوشش برسیم. در حال حاضر به بیش از ۵ میلیون پوشش فیبرنوری رسیدیم و قطعا با توجه به ادامه فعالیت اپراتورها این عدد بالاتر می رود.

 

بار ترافیکی از همراه به سمت ثابت می رود

لاجوردی در ادامه گفت: توسعه دسترسی شبکه سیار را هم در دستور کار داریم از جمله اینکه توسعه مبتنی بر نسل پنجم را با ایجاد فرکانس ۳۶۰۰ تا ۳۸۰۰ در نظر داریم که با اجرای این پروژه علاوه بر توسعه ارتباطات ثابت شبکه سیار هم ارتقا پیدا می کند هرچند با تنظیم گری باید مدیریت کنیم تا بار ترافیکی از همراه به سمت ثابت برود.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات معتقد بر این است که افزایش کیفیت بدون سرمایه گذاری امکان پذیر نیست، گفت: تلاش کردیم با کمک مردم و اپراتورها با تغییر تعرفه بتوانیم شرایط توسعه ای را برای اپراتورها شتاب دهیم.

 

در صورت عدم توسعه اپراتورها جریمه می شوند

وی افزود: موضوع افزایش تعرفه از ابتدای دولت مطرح بوده و جلسات مختلفی به همین منظور برگزار شده است و در نهایت به این موضوع رسیدیم که این افزایش باید منوط به سرمایه گذاری در شبکه باشد و به این منظور الحاقیه پروانه ای امضا شده است که درصورت اجرا نشدن اپراتورها مشمول جریمه می شوند.

وی ادامه داد: با اپراتورها توافق شده که بسته های موجود اینترنت اعم از بسته های که از طرف سازمان تنظیم مقررات تایید شده و همچنین بسته های خاص هیچ کدام حذف نشود و قیمت ترافیک داخلی تغییری نکند. این افزایش تعرفه فقط ۳۴ درصد است.

 

۴ میلیون نفر از اینترنت هدیه دولت استفاده می کنند

لاجوردی به بسته اینترنت رایگان دولت اشاره کرد و گفت: از ۱۲ دی ماه هدیه ای در حدود ۱۰ گیگابایت به مردم هدیه دادیم که در حال حاضر ۴ میلیون نفر از هدیه رایگان دولت استفاده می کنند.

وی در خصوص نظارت بر اپراتورهای ارتباطی گفت: به صورت لحظه ای توسعه اپراتورها رصد می شود و میزان پیشرفت اپراتورها در توسعه شبکه نسل پنجم و نسل چهارم و افزایش سرعت آنها برای مردم در سامانه نت سنج پلاس قابل مشاهده است.

لاجوردی در خصوص وضعیت فیبر نوری و برقراری اتصال گفت: امسال تمام توان را برای پوشش فیبرنوری قرار دادیم و تلاش داریم تا از سال آینده موضوع اتصال فیبرنوری را انجام دهیم.

وی در خصوص داده های تحلیلی سامانه ۱۹۵ گفت: به زودی داده های تحلیلی ۳ سال گذشته سامانه ۱۹۵ از جمله میزان شکایت و نحوه رسیدگی و ندت زمان پاسخگویی و... اطلاع رسانی خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">