ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سازمان نصر و محبوبیت ازدست‌رفته

| دوشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲ ق.ظ | ۰ نظر

م.ر.بهنام رئوف - پنجشنبه‌ای که گذشت پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد و همان‌طور که در میزگرد هفته گذشته تاچ‌پلاس هم پیش‌بینی می‌شد، این دوره از انتخابات نصر تهران با مشارکت کم اعضای صنف روبه‌رو بود. براساس آمار نصفه‌نیمه‌ای که همکاران خبرنگار از مراسم رأی‌‌گیری این انتخابات منتشر کردند، تنها ۱۴۷۰رأی از چهارهزار رأی به‌صورت الکترونیکی از اعضای این سازمان اخذ شده است که این تعداد رأی با تعداد اعضای سازمان هیچ‌گونه تناسبی ندارد.

آن دسته از دوستانی که در روند اساسنامه این سازمان قرار دارند می‌دانند تعداد برگه‌های رأی در این سازمان براساس یک قانون نانوشته با توجه به وزن شرکت‌ها متغیر است؛ یعنی این ۱۴۷۰ رأی مربوط به ۱۴۷۰ شرکت نیست، بلکه ممکن است از آنِ ۳۰۰ شرکتی باشد که برخی از آن‌ها ۱۰ حق رأی و برخی دیگر ۹ یا ۸ یا... حق رأی داشته باشند. نکته حائز اهمیت دیگر به آمار ریز و تحلیلی انتخابات مربوط می‌شود که متأسفانه به‌رغم الکترونیکی بودن آن، تا لحظه نگارش این مطلب (ظهر شنبه) آماری مبنی بر تعداد شرکت‌های حاضر در پای صندوق‌های رأی یا تعداد اشخاص حقوقی در شاخه‌های مختلف از سوی روابط ‌عمومی این سازمان منتشر نشده است .بخشی از اعضای سازمان نظام صنفی بر این باورند که عملکرد تیم مدیریت این سازمان نه‌تنها به تضعیف جایگاه و قدرت سازمان در میان نهادهای دولتی منجر شده، بلکه جایگاه این سازمان را صرفا به‌مثابه یک نهاد صدور مجوز فعالیت تقلیل داده است.
از طرف دیگر گفته می‌شود همین شیوه مدیریت، این سازمان را از اهداف اولیه تشکیل خود دور کرده است؛ به‌‌گونه‌ای‌که به جای انجام مأموریت‌هایش صرفا قصد حضور در شاخه‌های مختلف نامربوط به خود را دارد؛ برای نمونه می‌توان از شاخه فروشگاه‌ها یا کسب‌وکارهای اینترنتی نام برد که هر یک در حال حاضر به شکل مجزا اتحادیه مربوط به خود را دارند. شاید برآیند همین عوامل سبب کاهش محبوبیت این سازمان نسبت به قبل شده است تا به‌رغم ادعای افزایش چشمگیر اعضایش در این دوره، اختلاف رأی اولین نفر راه‌یافته به هیئت‌مدیره در مقایسه با هیئت‌مدیره پیشین تنها ۲۴۰ رأی باشد. (منبع:آسمان آبی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">