ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه طرح ملی مسکن آماده نیست

| شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

در حالی وزیر راه و شهرسازی از مسکن اولی‌ها خواسته نسبت به ثبت‌نام در سامانه طرح ملی مسکن اقدام کنند که زیرساخت این سامانه برای ثبت‌نام آماده نشده است.
به گزارش تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به طبس از مسکن اولی‌ها خواست در صورتیکه فرم (ج) آنها قرمز نشده در سامانه طرح ملی مسکن ثبت نام کنند.

وی با یادآوری این‌که سالانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته خواهد شد،‌افزود: در ساخت این واحدها تلاش ما این است مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد به‌صورت مستقیم از کارخانه خریداری شود تا واحدها با کمترین قیمت به‌دست مردم برسد.

وی تاکید کرد: قانون جدید جهش و رونق مسکن به ما اجازه می‌دهد زمین، وام و کمک‌های خوبی به مردم ارائه شود تا آنها صاحب‌ خانه شوند.

به گزارش تسنیم، گرچه وزیر راه و شهرسازی از مسکن‌ اولی‌ها خواسته نسبت به ثبت‌نام در سامانه طرح ملی مسکن اقدام کنند اما به نظر می‌رسد زیرساخت این سامانه برای ثبت‌نام آماده نشده است.

در مراجعه به سایت tem.mrud.ir متقاضی ابتدا متقاضی قوانین و مقررات، شرایط ثبت‌نام و... را مطالعه کرده و آنرا تایید می‌کند. در مرحله بعدی نیز کد ملی به همراه شماره همراه باید درج شود، پس از این کار متقاضی با 2 پیام «دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا/در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل 5 سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است» مواجه می‌شود.

در واقع مسکن‌اولی‌ها فعلا نمی‌توانند طبق دعوت وزیر راه و شهرسازی در سامانه طرح ملی مسکن ثبت‌نام کنند. به نظر می‌رسد معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی فعلا آمادگی این اقدام را نداشته و نتوانسته زیرساخت مورد نیاز برای ثبت‌نام را فراهم کند.

به گزارش تسنیم، در دولت قبل از حدود 534 هزار واحد طرح ملی مسکن کمتر از 40 هزار (حدود 7 درصد) افتتاح شد. تسهیلات بانکی این طرح 150 میلیون تومان است که قرار است به 250 میلیون تومان افزایش یابد. میزان اقساط ماهانه این وام با سود 18 درصدی و در بازپرداخت 12 ساله 4 میلیون و 247 هزار تومان است.

مجموع سود این وام در ماه 12 سال دوازدهم 361 میلیون تومان است که با احتساب اصل وام به متقاضی بیش از 611 میلیون تومان بازپرداخت خواهد داشت.

  • ۰۰/۰۶/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">