ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه پس از معاملات بورس تحت DOS است!

| شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۴:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران با تاکید بر اینکه امروز سامانه معاملات و سایت TSETMC.COM مشکلی نداشتند ، شرط افزایش زمان معاملات را اعلام کرد.

به گزارش بورس پرس، روح‌الله دهقان در پاسخ به این پرسش که آیا امروز سامانه معاملات بورس و سایت TSETMC.COM به دلیل افزایش عرضه ها و تحرکات فعالان دچار اختلال بود یا خیر به بورس پرس گفت: خیر. خوشبختانه با وجود فشار بیش از حد سفارش های فروش ، نه سامانه معاملات و نه سایت TSETMC.COM مشکلی نداشتند.

وی ادامه داد: از روزهای قبل به دلیل افزایش سفارش ها ، معاملات سهام شرکت های بزرگی چون شستا و سایپا و سرمایه گذاری صبا تامین و حتی برای امروز امروز ایران خودرو به بعد از پایان زمان داد و ستد منتقل شده تا باراضافی بر سامانه وارد نشود. از سوی دیگر در حالی تاکنون از چهار دیتا سنتر استفاده می شد که یک دیتا سنتر هم اخیرا" اضافه شده و دو دیتا سنتر جدید هم در آینده نزدیک اضافه می شوند تا مشکلی برای استفاده از سایت TSETMC.COM نباشد.

این مقام مسئول افزود: در این میان بررسی ها نشان داده که برخی شرکت های کارگزاری با وجود جلب مشتریان جدید و زیاد ، هنوز زیر ساخت ها و حوزه های فنی را توسعه نداده اند و به همین دلیل در هنگام افزایش هیجانات بازار و فشار فروش یا خرید با اختلال در ارایه خدمات روبرو می شوند.

دهقان درباره برنامه بورس تهران برای افزایش دو ساعته معاملات هم به بورس پرس توضیح داد: شرکت مدیریت فناوری بورس تهران برای این مورد و افزایش زمان معاملات ، هیچ مانع و مشکلی ندارد و همین امروز هم قادر به ارایه خدمات است اما موضوع اصلی ، سامانه پس از معاملات است که به دلیل قدیمی و تحت برنامه "داس" بودن ، نیاز به بروز رسانی دارد.

وی ادامه داد: بنابراین در صورت بروز رسانی سامانه پس از معاملات ، افزایش زمان معاملات امکان پذیر خواهد بود.

 

در همین رابطه: سامانه معاملاتی کارگزاری‌ها باز هم روی هوابورس
معاملات امروز بازار سرمایه باز هم با اختلال در سامانه معاملاتی برخی کارگزاری‌ها آغاز شد.

به گزارش تسنیم معامله‌گران بازار سرمایه در حالی معاملات امروز (‌شنبه) را در تالار شیشه‌ای آغاز کرده‌اند که اختلال در سامانه معاملاتی برخی کارگزاری‌ها مانع از ثبت سفارش خرید و فروش توسط معامله‌گران شده است.
این در شرایطی است که اختلال در سامانه معاملات این روزها به امری عادلی و معمول در تالار شیشه‌ای تبدیل شده است و متاسفانه عزم و اراده جدی نیز در متولیان بازار سرمایه برای حل این مشکل مهم و تاثیرگذار در معاملات بورس و فرابورس دیده نمی‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">