ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سند ملی تجارت الکترونیکی تدوین شد

| يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۲:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

معاون توسعه فناوری و تجارت الکترونیک وزیر صنعت ، معدن و تجارت از رونمایی سند توسعه تجارت الکترونیک درهفتمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی در روز 29 اردیبهشت ماه جاری خبرداد .

محمدصادق متفح ˈ در نشستی با خبرنگاران عنوان کرد که این سند با هدف توسعه تجارت الکترونیک و گسترش این نوع مبادلات تدوین شده است .

وی بابیان اینکه سندتجارت الکترونیک دستاوردشش همایش قبلی تجارت الکترونیکی است، گفت : نقشه راه با هدف برداشتن گام های بزرگ ، برنامه ریزی برای تبدیل مقوله های کمی به کیفی و بررسی چگونگی تحقق اهداف برنامه پنجم تدوین شده است .

مفتح کاهش هزینه مبادله ، توانمند کردن بنگاه ها به عنوان یکی از ارزان ترین روش های اشتغال کشور را از محورهای مورد توجه وزارت بازرگانی سابق در حوزه تجارت الکترونیک دانست و گفت: در وزارتخانه ادغامی نیز این رویکرد پیگیری شده است .

وی این توضیح را نیز داد که در شش همایش قبلی تجارت الکترونیک به تجزیه و تحلیل زیر ساخت ها توجه شده و درعین حال موانع توسعه تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار گرفته است .

این مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، تدوین شاخص های توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیک و بررسی شاخص های مورد نیاز توسعه تجارت الکترونیک را از دیگر محورهایی برشمرد که در همایش های قبلی پیگیری شده است .

به گفته قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ، بهره گیری از تجارب دیگر کشورها نیز موجب شده تا نخستین همایش بین المللی تجارت الکترونیک در سال جاری برگزار شود .

به گزارش ایرنا، ˈعلی حکیم جوادی ˈ معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز دراین نشست با قدردانی از تدوین سند راهبردی تجارت الکترونیک توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : دراین سند راهبردها ، اقدامات و نقش سازمان ها به خوبی در نظر گرفته شده است .

وی سلامت الکترونیک، تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک ، آموزش و یادگیری الکترونیک را درشکل دهی نقشه راه تجارت الکترونیک مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه به سمت ایران الکترونیکی گام های مورد نیاز را برداریم .

  • ۹۲/۰۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">