ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نقطه سر خط

| شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۲ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - شورای عالی فضای مجازی متولد اسفند 1390 است و با پشتوانه و اعضای عالی‌رتبه‌ای که دارد و رسیدن به نزدیک چهار سالگی تصور می‌شد، به سرعت سری در سرهای تصمیم‌سازان حوزه ICT درآورد.

البته که این شورا آمده بود که چنین کند و فلسفه وجودی آن نیز بر این اساس استوار شده بود،

اما ظاهرا نوع عملکرد برخی مسوولان این شورا و پاره‌ای از مسایل دیگر، وجود برخی کاستی‌ها در شیوه کار شورای عالی فضای مجازی را بیشتر آشکار کرده است.

حالا واقعا سخت است بگوییم، مسوولان حاضر در این شورا اختلافی با هم ندارند. اگرچه اختلاف‌نظرها طبعا همه جا هست، اما اگر خروجی آن، توقف کارها و تعطیلی باشد، دیگر نام آن اختلاف نظر نیست.

دو هفته قبل دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه تلاش‌ها برای تلنگر به مسوولان دولتی، گفت که درخواست تغییر مجری شبکه ملی اطلاعات را به رییس جمهوری می‌دهیم.

هفته بعد رییس جمهوری که ریاست شورای عالی فضای مجازی نیز به عهده ایشان است، در پاسخ تلویحی گفت، دولت با جدیت پیگیر شبکه ملی اطلاعات هست.

ترجمه اولیه این حرف یعنی خبری از تغییر مجری شبکه ملی اطلاعات نیست.

روز گذشته اما دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه تلاش خود برای روشن نگه داشتن چراغ این شورا، روی یک دستورالعمل بحث‌برانگیز دست گذاشته است.

بر اساس این دستورالعمل، مصوبات کمیسیون‌های زیرمجموعه شورای عالی فضای مجازی به منزله مصوبه این شورا تلقی شده و بی‌نیاز از تصویب در سطح مدیران شورا لازم‌الاجرا بودند.

دولت جدید اما با این مصوبه موافق نبود و معتقد بودند که در این صورت نقش مدیران شورا کمرنگ خواهد شد. گویی این اتفاق رخ داد و ترمز کمیسیون‌ها در تصویب و صدور مصوبات کشیده شد.

حالا اما دبیر شورای عالی فضای مجازی می‌گوید: سرعت تحولات در این حوزه بسیار بالا است و ساز و کارهای طولانی و وقت‌گیر موجب عقب‌ماندگی در حوزه فضای مجازی می‌شود. بنابراین، احتمال اجرای دوباره این دستورالعمل وجود دارد.

این اقدام تلاشی برای رفع بن‌بست عدم تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی تلقی شده و برخی از اعضای این شورا قصد دارند با کمک کمیسیون‌ها کار خود را پیش ببرند.

پس چهار سال از تاسیس شورای عالی فضای مجازی می‌گذرد، دو سال قبل یکی از دستورالعمل‌های این شورا متوقف می‌شود و حالا دوباره درخواست فعال‌سازی این دستورالعمل داخلی مطرح می‌شود و به این ترتیب نقطه سر خط!

(منبع:روزنامه فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">