ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مراکز علمی تهران به شبکه علمی متصل می‌شوند

| دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اتصال تدریجی تمامی مراکز علمی و پژوهشی به شبکه علمی کشور گفت: تا پایان شش ماه اول امسال، تمامی مراکز علمی و تحقیقاتی شهر تهران به شبکه علمی کشور متصل خواهند شد.

به گزارش وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، محمد فرهادی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه شبکه علمی کشور با سه دانشگاه پیام نور، فنی و حرفه ای و جامع علمی – کاربردی از درگاه خدمات رسانی شبکه علمی کشور با حضور معاونین وزیر و رؤسای برخی از دانشگاه‌های کشور رونمایی کرد.
وزیر علوم با ابراز خرسندی از شکل گیری و توسعه با کیفیت شبکه علمی کشور گفت: با توجه به توسعه همه جانبه شبکه علمی کشور، تمامی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و علمی، مراکز پزشکی و حوزوی به تدریج به شبکه علمی کشور متصل شده و از خدمات آن بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه تا پایان شش ماهه اول سال جاری، امکان اتصال تمامی مراکز علمی و تحقیقاتی شهر تهران به شبکه علمی کشور فراهم می شود، گفت: تا پایان مهر ماه، ۵ شهر و تا پایان امسال ۱۰ شهر از خدمات شبکه علمی کشور بهره مند می شوند.
رئیس سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران نیز در این مراسم امضای تفاهم نامه شبکه علمی کشور با سه دانشگاه پیام نور، فنی و حرفه ای و جامع علمی – کاربردی را مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم با اتصال سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به این شبکه، شاهد توسعه و ارتقای علم، پژوهش و فناوری در کشور باشیم.
فتح الله مضطرزاده در خصوص ابعاد بین‌المللی این شبکه افزود: از لحاظ بین‌المللی ارتباط با شبکه‌های علمی بین‌المللی نیز فراهم خواهد شد و لذا امروز شاهد توسعه خدمات مختلف روی شبکه علمی کشور هستیم و تعداد بیشتری از دانشگاه‌های کشور به این شبکه متصل می‌شوند و هم‌اکنون 240 مرکز پژوهشی و دانشگاه قابلیت اتصال به این شبکه را دارند.
غلامرضا محمدخانی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران هم گفت: درگاه شبکه علمی نیز کامل شده و تمام مراحل اعم از ثبت نام، عضویت، اتصال و مسائل مالی به صورت الکترونیک انجام می‌شود.
وی از تخفیف 50 درصدی اینترنت در این شبکه خبرداد و افزود: علاوه بر تخفیف‌های ارائه شده از طرف وزارت ارتباطات برای مشترکان تا پایان سال 96 فازهای توسعه این شبکه انجام و اتصال حوزه‌های مختلف پزشکی، غیر پزشکی، مراکز پژوهشی و پژوهشگران به صورت فازبندی انجام می‌شود.
در پایان این نشست توافق نامه های همکاری جداگانه دانشگاه های پیام نور، فنی و حرفه ای و جامع علمی- کاربردی با شبکه علمی کشور به امضا رسید.

  • ۹۶/۰۵/۱۶

شبکه علمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">