ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برای نسخه‌های الکترونیک مشوق‌هایی در نظام پرداخت برای جامعه پزشکی در نظر گرفته شده که در راستای انجام آن مطالبات می‌تواند به موقع پرداخت شود.

به گزارش سازمان بیمه سلامت، محمد مهدی ناصحی درباره اجرای طرح نسخه الکترونیک افزود: نسخه نویسی الکترونیک در کاهش تقاضاهای القایی بسیار تاثیرگذار بوده، به نحوی که این امر به اقتصاد سلامت و هزینه کرد درست منابع کمک قابل توجهی نیز خواهد کرد. بررسی فنی و علمی نسخ و جلوگیری از تعدد و تداخل دارویی از دیگر مزایای نسخه نویسی الکترونیک است.

وی ادامه داد: یک‌پارچگی خدمات الکترونیک و به خصوص نسخه نویسی الکترونیک از اولویت‌های نظام سلامت در سازمان‌های بیمه گر استُ به طوری که برای افزایش، دقت و سرعت، تقسیم کار بین سه سازمان بیمه گر اصلی کشور صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: تهیه بسته‌های مشوق دیگر، به روز و هماهنگ کردن سامانه ها و دسترسی آسان تر این سامانه ها یکی از نکات در حال انجام است که روی این تاکید داریم تا پزشکان و همکاران‌مان در مراکز درمانی راحت تر بتوانند از آن استفاده کنند.

ناصحی افزود: با توجه به بستر فراهم شده در کشور، مراکز درمانی در تمام کشور مشکل دسترسی به اینترنت ندارند. اقدامات سخت افزاری توسط بخش خصوصی تامین شده و از طرفی از طریق وام‌های بدون ضامن برای مراکز طرف قرارداد تسهیلاتی در نظر گرفته شده است تا کمبودهای موجود را برطرف کنند.

وی ادامه داد: اتصال سامانه های متعدد در حال انجام است، به نحوی که رابط‌های کاربری سامانه‌های مربوطه در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته تا از این طریق سامانه‌ها به هم متصل و اقدامات به صورت مشترک انجام شود تا مشکلات موجود به خصوص در داروخانه ها رفع شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در بحث کدینگ به خصوص در زمینه دارو مشکلاتی وجود دارد که با وزارت بهداشت در حال مکاتبه هستیم تا هر چه سریع‌تر اصلاحات لازم صورت گیرد.

ناصحی اظهار کرد: نسخه الکترونیک باعث ارائه خدمت هر چه بهتر به بیمه‌شدگان می‌شود. این موضوع علاوه بر افزایش دقت در نسخه نویسی باعث کاهش خطای پزشکی در نوشتن نسخه و پیچیدن دارو در داروخانه ها با توجه به کد دارو می شود.

به گزارش ایرنا، نسخه نویسی الکترونیک یکی از طرح‌های الکترونیک نظام سلامت محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر در راستای اجرای پرونده الکترونیک سلامت و نظارت بهینه‌تر بر نسخه‌ها جدی گرفته شده است. هرچند این طرح هنوز به طور کامل اجرایی نشده، اما اجرای کامل آن می‌تواند علاوه بر کاهش مصرف کاغذ در زمینه چاپ دفترچه‌های کاغذی بیمه، منجر به کاهش خطاهای نسخه نویسی و نظارت موثر سازمان‌های بیمه گر درمانی شود. سازمان‌های بیمه گر مانند سازمان بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح مجریان اصلی این طرح هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">