ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نامه ۷۵ شرکت وس به دفتر رهبری و قوه قضاییه

| يكشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۰۶:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

پرداخت بیش از 100 میلیارد تومان توسط شرکت‌ها بابت نظارت محتوایی خدمات به سازمان تبلیغات اسلامی، اختصاص بیش از 150 میلیارد تومان توسط شرکت‌های تولید کننده محتوا به منظور تولید برنامه‌های تلویزیونی پربیننده و فاخر تنها در سال 97، کمک به تیم‌های پرطرفدار فوتبال از طریق خدمات ارزش افزوده، کمک بیش از 300 میلیارد تومانی توسط ایرانسل و همراه اول به ورزش کشور، استفاده از پرداخت اپراتوری برای تامین مالی جمعی برای توسعه خدمات عام‌المنفعه و مسئولیت اجتماعی که تنها در سال 97 بیش از 10 میلیارد تومان کمک مردمی را از مشارکت با کمیته امداد امام خمینی، مشارکت در ترویج فرهنگ اهدای عضو با همکاری انجمن اهدای عضو ایرانیان، کمک به بازسازی و نوسازی مدارس و مشارکت در بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری کرده است، کمک به توسعه حداقل 40 پلتفرم ملی تولید، مدیریت و ارائه خدمات دیجیتال موبایل از جمله دستاوردهای صنعت خدمات ارزش افزوده است که گزارش مذکور به آن‌ها اشاره داشته است. 

در ادامه این گزارش بیکاری حداقل 30 هزار نفر شاغل مستقیم و غیرمستقیم این صنعت، کاهش 30 درصدی درآمد فعالان تبلیغات آنلاین، رکود در صنعت تولید محتوا، تولید اپلیکیشن و توسعه پلتفرم‌های توزیع و ارائه محتوا، رکود در صنعت تبلیغات دیجیتال به دلیل وابستگی بخش اعظم درآمد به این صنعت و افزایش یکه‌تازی روش‌های کلاهبرداری نظیر فیشینگ و کسب و کارهای نامشروع و سایت‌های شرطبندی از جمله پیامدهای آسیب به صنعت خدمات ارزش افزوده برشمرده شده است.

این گزارش می‌افزاید از نظر شاخص رضایت مشتری، این صنعت با کاهش تعداد شکایت‌های ورودی به میزان یک دهم در دو سال اخیر و افزایش 10 درصدی شاخص رضایت مشترکین در یکسال و برابری با استانداردهای جهانی صنعت، همراه بوده است.

در پایان این گزارش پیشنهاد شده بجای اعمال فشار غیرحرفه‌ای به این صنعت بر شاخص‌های واقعی تکیه شود و بر استفاده بهینه از توانمندی‌های موجود کشور در این بخش برای دستیابی به اهداف کلان در توسعه کارآفرینی در کشور، توسعه خدمات پرداخت، توسعه صادرات خدمات محتوای ایرانی-اسلامی و ... تاکید شود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">