ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نایب ربیس مجلس: فضای مجازی کشور را به هم ریخته است

| سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۴:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مجازی در ماه‌های اخیر اوضاع کشور را به هم ریخته و بهتر است در این زمینه تدبیری بیندیشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد ظهر سه‌شنبه در جریان بازدید از پروژه تالار شهر اردبیل در جمع اهالی فرهنگ و هنر اظهار کرد: ۷۵ درصد بودجه کشور در اختیار وزارتخانه‌ها است که به صورت متمرکز در استان‌ها توزیع می‌شود و مسئولان هر استان که بیشترین رایزنی و چانه‌زنی را داشته باشند، جذب اعتبارات بیشتری را شاهد خواهند بود.

وی تصریح کرد: با اعتبارات اندک استانی و شهرستانی نمی‌توان پروژه‌هایی نظیر تالار شهر را به پیش برد و ضرورت دارد تا از ردیف‌های ملی برای تکمیل و تجهیز این فضای فرهنگی و هنری استفاده کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به طولانی شدن زمان اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: در ۱۲ سال گذشته برخی اقدامات انجام شده اما به هیچ وجه مطلوب و مناسب نبوده و ضرورت دارد هر چه سریع‌تر این پروژه با تأمین اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی ماده ۵۶ و ۲۰۰ میلیارد تومان وزارتخانه برای تجهیز و راه‌اندازی این پروژه اقدامات مؤثر و گام‌های جدی برداشته شود.

نیکزاد افزود: ما در حوزه فرهنگ و نرم‌افزاری بدون وابستگی جناحی و حزبی سعی می‌کنیم پیگیر مطالبات اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه باشیم که در این زمینه در ماه‌های آینده مشکل ۱۸ نشریه استانی را برطرف کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در جلسات متعدد توزیع ۲۰۷ میلیارد تومان اعتبار با محوریت دستگاه‌های فرهنگی در کشور مورد توجه قرار گرفته و قرار شده با عنوان تولید محتوا از طریق وزارت ارتباطات این اعتبار در اختیار فعالان حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنده به رغم اینکه مخالف توزیع اعتبارات از طریق خود نمایندگان هستم ولی در سال گذشته سعی کردیم اعتبارات در اختیار نماینده را به فعالیت‌های حوزه فرهنگی و مساجد اختصاص دهیم که در این زمینه سازمان برنامه و بودجه فعالیت‌های مناسبی را داشته است.

نیکزاد بیان کرد: امسال نیز اعتبارات در اختیار نماینده را به حوزه فرهنگی اختصاص خواهم داد و امیدوارم بخشی از نارسایی‌ها برطرف و کاستی‌ها نیز جبران شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مخالف واگذاری توزیع اعتبارات حتی به صورت محدود به نمایندگان هستم چرا که همه دستگاه‌ها در این شرایط انتظار دارند تا نماینده پول در اختیار خود را به مجموعه‌های مختلف اختصاص دهد.

نیکزاد تصریح کرد: تکمیل تالار شهر برای فعالان حوزه فرهنگی بسیار مهم است و ما به پشتوانه این مجموعه‌ها می‌توانیم در تربیت و تعالی انسان‌های فرهیخته شایسته عمل کنیم.

وی گفت: باید جریان فرهنگی، فکری، رسانه‌ای و هنری در کشور ما که اثرگذار هستند، مورد حمایت قرار گیرند تا به معنای واقعی بتوانیم پیشبرد اهداف را شاهد باشیم.

نیکزاد به غفلت‌ها از حوزه فرهنگی و رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: همین غفلت‌ها باعث شد تا سونامی فضای مجازی در ماه‌های گذشته اوضاع کشور را به هم بریزد و آثار و تبعات آن را در ابعاد مختلف به ویژه حوزه آموزش و پرورش شاهد هستیم.

وی گلایه برخی از معلمان و اساتید را از شرایط به وجود آمده بعد از کرونا یادآور شد و خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد برخی بی‌مهری‌ها و بی‌حرمتی‌ها به جایگاه استاد و معلم هستیم که در دامن زدن به این شرایط به هم ریخته تربیتی، کرونا و شرایط فضای مجازی بسیار تأثیرگذار بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا با حمایت از فضای فرهنگی و هنری و رسانه‌ای جامعه بتوانیم آسیب‌های به وجود آمده را ترمیم و کاستی‌ها را به نوعی برطرف کنیم.

  • ۰۲/۰۲/۲۶

اینترنت ایران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">