ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پاول دوروف، مدیر و بنیانگذار تلگرام از مقامات فرانسوی انتقاد کرده و بازداشت هفته گذشته خود را در رابطه با اتهامات مربوط به «ناکافی بودن» نظارت بر این پیام رسان «نادرست» خوانده است.

او در اولین بیانیه عمومی خود پس از بازداشت، ادعاها مبنی بر این که تلگرام «نوعی بهشت بی‌قانونی» است را به شدت رد کرد و آن‌ها را «کاملا نادرست» دانست.

دوروف در ۲۵ اوت در فرودگاهی در شمال پاریس دستگیر شد و پس از آن به اتهام همدستی احتمالی به تسهیل در معاملات غیرقانونی، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری و توزیع مجرمانه و سازمان یافته تصاویر جنسی از کودکان در تلگرام متهم شد.

در بیانیه ای که دوروف در تلگرام منتشر کرده، آمده است مسئول دانستن او برای جرایمی که توسط اشخاص ثالث در این پلتفرم انجام شده‌اند، هم «غیرمنتظره» و هم «نادرست» است.

آقای دوروف در بخشی دیگر از بیانیه خود گفته است: «استفاده از قوانین دوران قبل از تلفن‌های هوشمند برای متهم کردن یک مدیرعامل به جرایم انجام شده توسط دیگران در پلتفرمی که او مدیریت می‌کند، رویکردی نادرست است.»

او افزوده: «ساخت فناوری به خودی خود کار دشواری است، هیچ مبتکری نمی‌تواند ابزارهای جدیدی بسازد اگر بداند که ممکن است به خاطر سوء‌استفاده های احتمالی از آن ابزارها مسئول شناخته می‌شود.»

بنیانگذار تلگرام در حالی که اذعان کرده که این پیام رسان بی‌نقص نیست، گفت که مقامات فرانسوی چندین راه برای ارتباط با او و تلگرام داشته‌اند و این اپلیکیشن یک نماینده رسمی در اتحادیه اروپا دارد.

دوروف گفت: «ادعاهایی که در برخی رسانه‌ها مبنی بر این که تلگرام نوعی بهشت آنارشی و هرج و مرج است، کاملا نادرست هستند، ما روزانه میلیون‌ها پست و کانال مضر را حذف می‌کنیم.»

تلگرام به گروه‌ها اجازه می‌دهد تا ۲۰۰ هزار عضو داشته باشند و منتقدان معتقد هستند که این امر گسترش اطلاعات نادرست و به اشتراک گذاری محتواهای مرتبط با «تروریسم، نئونازی‌ها، توزیع مجرمانه و سازمان یافته تصاویر جنسی از کودکان و یا محتوای توطئه آمیز را آسان‌تر می‌کند.»

اخیرا در بریتانیا این پیام رسان برای میزبانی کانال‌های راست افراطی که نقش کلیدی در سازماندهی ناآرامی‌های خشونت آمیز در شهرهای بریتانیا داشتند مورد بررسی قرار گرفته است.

تلگرام هر چند برخی از این گروه‌ها را حذف کرد، اما کارشناسان امنیت سایبری می‌گویند سیستم نظارت بر محتوای افراطی و غیرقانونی در این اپلیکیشن به طور کلی ضعیف‌تر از سایر شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها است.

در بیانیه‌ای که پنج شنبه منتشر شد، آقای دوروف اعتراف کرد که «افزایش ناگهانی تعداد کاربران در این پیام رسان که او آن را ۹۵۰ میلیون نفر اعلام کرد باعث شده که مجرمان بتوانند از این پلتفرم سوء‌استفاده کنند.»

او گفت که قصد دارد «به طور قابل توجهی اوضاع را در این زمینه بهبود ببخشد.»

این مسئله پس از آن رخ داد که بی‌بی‌سی هفته گذشته گزارش داد که تلگرام از پیوستن به برنامه‌های بین المللی شناسایی و حذف مطالب سوء استفاده از کودکان خودداری کرده است.

پاول دوروف ۳۹ ساله در روسیه متولد شده و اکنون در دوبی محل استقرار تلگرام زندگی می‌کند. او شهروند امارات متحده عربی و فرانسه است.

تلگرام در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد. این شبکه اجتماعی به ویژه در روسیه، اوکراین و جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی محبوب است.

فعالیت این پیام رسان در سال ۲۰۱۸ در روسیه ممنوع شد،‌ پس از آن که پاول دوروف از ارائه اطلاعات کاربران خودداری کرد، اما این ممنوعیت در سال ۲۰۲۱ لغو شد.

تلگرام در بین بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی پس از فیسبوک، یوتیوب، واتساپ، اینستاگرام، تیک تاک و وی چت رتبه بندی می‌شود.

  • ۰۳/۰۶/۱۶

تلگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">