ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات اعلام کرد مردم از سامانه پیامکی8007 برای احتساب میزان خدمات ارزش افزوده، استفاده کنند اما مشکلات این سامانه و اعلام نرخ‌های متفاوت و دور از واقع، به جای آنکه کام مردم را شیرین کند، آنها را بیش‌تر سردرگم کرد.

این روزها موضوع خدمات ارزش افزوده و شفافیت در این باره به یکی از پر بحث ترین و داغ ترین موضوعات در فضای مجازی تبدیل شده است.

ماجرا از جایی شروع شد که محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر با اعلام کد دستوری  #۶*۸۰۰* از مردم خواست پس از شماره گیری این کد دستوری منتظر پیامکی باشند که در آن میزان استفاده از خدمات ارزش افزوده توسط سیم کارتشان مشخص شود.

بر اساس اعلام وزیر ارتباطات تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر این کد را شماره گیری کرده و به دنبال آن پیامکی با مضمون میزان هزینه وس دریافت کردند.

اما تعدادی از مخاطبان در تماس با خبرگزاری فارس اعلام کردند که مشکلات و تفاوت‌هایی در مبلغ اعلام شده در پیامک های ارسال شده به آنها وجود دارد.

چرا میزان خدمات ارزش افزوده در دو پیام متفاوت اعلام شد؟

نوید قاسمی، یکی از مخاطبان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،  اظهار کرد: در ابتدا کد دستوری را وارد کردم و برای من مبلغ ۶ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان هزینه استفاده از خدمات ارزش افزوده در سه سال گذشته مشخص شد.

وی ادامه داد: برای بررسی جزئیات عدد ۱ را به ۸۰۰۷ ارسال کردم که در آن پیامک هزینه خدمات ارزش افزوده دو میلیون و ۱۸۰ هزار تومان عنوان شد.

قاسمی تأکید کرد:دلیل این تفاوت مبلغ را متوجه نمی‌شوم و به نظر می‌آید سامانه هنوز زیرساخت لازم را نداشته اما وزیر ارتباطات آن را اطلاع رسانی کرده است تا مردم برای شفاف سازی از آن اسفاده کنند.

فکر کردیم در شب تلخ کلاهبردان، کاممان شیرین می شود!

زهرا عزیزی یکی دیگر از مخاطبان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس تاکید کرد: زمانی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شب دلهره آور برای کلاهبرداران خبرداد خوشحال شدیم که تمامی حقوق اجحاف شده به ما باز می گردد و این دور باطل که توسط برخی از شرکت ها برای خالی کردن جیب مان ایجاد شده سرانجام قطع می‌شود.

وی افزود: اما پس از گرفتن کد دستوری اعلام شده و دریافت پیامک میزان ارزش افزوده با دو رقم متفاوت مواجه شدم. علاوه بر این که این رقم ها متفاوت بود کمی هم عاقلانه به نظر نمی رسید چراکه من تنها در یک سرویس فعال بودم و با احتساب سه سال و روزی ۶۰۰ تومان عضویت در آن سرویس باز هم مبلغی که برای من ارسال شده بود بسیار بیشتر از مجموع این سه سال یعنی یک میلیون و ۹۷۱ هزار تومان بود.

عزیزی افزود: به نظر می رسد سیستم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره احتساب میزان استفاده اپراتورها و سیم کارت ها از ارزش افزوده اشتباه دارد.

یکی از کاربران نیز در توییتر با انتشار عکسی خواستار بررسی بیشتر سامانه ۸۰۰۷ شد.

 

موفق نشدیم جزئیات هزینه  را دریافت کنیم

زینب نیازی یکی دیگر از مخاطبان نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: با وجود آنکه کد دستوری اعلام شده را یک بار وارد کردم اما دو پیامک متفاوت از این سامانه برای من ارسال شد که یکی از آنها در ساعت سه  بعد از ظهر و با این عنوان بود که هزینه های پرداختی بابت خدمات ارزش افزوده من طی سه سال گذشته ۲۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

وی افزود:چند ساعت بعد در همان روز برای من پیامکی ارسال شد که مجموع هزینه های پرداختی بابت خدمات ارزش افزوده در سه سال گذشته را ۱۹۸ هزار تومان نشان می‌داد.

نیازی ادامه داد: البته برای همسرم هر کاری کردیم موفق نشدیم تا اس ام اس میزان هزینه های ارزش افزوده را دریافت کنیم.

به نظر می رسد با توجه به حجم شکایت های این چنینی مسؤولان وزارت ارتباطات باید توجه بیشتری به سامانه برآورد هزینه خدمات ارزش افزوده داشته باشند تا مردم در مواجهه با ارقام گوناگون این سامانه سرگردان نشوند.

البته این موضوع را نیز نباید فراموش کرد که پیش از این نیز مشترکین می‌توانستند سرویس های فعال خود و هزینه آن را در اپلیکیشن های اپراتورها یا از طریق سامانه مشاهده کنند و این موضوع تازگی نداشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">