ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نرم‌افزارهای تحت وب باید گواهی بگیرند

| سه شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۰، ۰۴:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات گفت: به منظور حمایت از تولید و مصرف کنندگان محصولات نرم افزاری، از این پس نرم‌افزارهای فراگیر مبتنی بر وب و درگاه‌های خدمات دولتی باید تاییدیه کیفیت بگیرند.

علی حکیم ‌جوادی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از این پس نرم‌افزارهای فراگیر مبتنی بر وب و درگاه‌های خدمات دولتی که در کشور تولید می‌شوند و به صورت فراگیر به مردم ارائه خدمت می‌‌کنند، باید تاییدیه کیفیت بگیرند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، هدف از این کار را ارزیابی نرم افزارهای مبتنی بر وب و درگاه‌های خدمات دولتی عنوان کرد و گفت: این کار در راستای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان محصولات نرم افزاری انجام شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: منظور از نرم‌افزارهای تحت وب فراگیر، نرم افزارهایی است که به صورت عمومی و مشترک به مردم خدمت رسانی می کنند؛ مانند پورتال‌های سازمانی دستگاه‌‌ها که وظیفه تعاملات بین سازمانی و وظیفه ارائه خدمت به مردم را بر عهده دارند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: از این رو این مجموعه از نرم‌افزارهای تحت وب باید از استاندارهای خاصی برخوردار باشند.

وی افزود: از سوی دیگر نیز برخی نرم‌افزارها، جزو کاربردهای اختصاصی دستگاه‌ها است و کاربرد عمومی ندارد که جز نرم‌افزارهای فراگیر محسوب نمی‌شوند و نیاز به تاییدیه ندارند.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات در خصوص مراجع صدور و اعطای گواهی کیفیت به نرم افزارهای فراگیر، خاطر نشان کرد: مجموعه‌هایی برای تست و ارائه این گواهی‌ها وجود دارد و به تازگی نیز آزمایشگاهی به این منظور در دانشگاه تهران راه‌اندازی شده که وظیفه تصدیق کیفیت محصولات نرم‌افزاری فراگیر تحت وب را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه در صورت رعایت ملاحضات استانداری، به محصولات به نرم‌افزارهایی که تاییدیه کیفیت اخذ کنند، لوگوی کیفیت محصولات نرم افزاری تحت وب ارایه خواهد کرد.

  • ۹۰/۱۲/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">