ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نصب مجدد ویندوز بدون پاک شدن اطلاعات

| سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۵۰ ق.ظ | ۱ نظر

ویندوز‌های جدید معمولا نیاز به نصب مجدد ندارند، اما اگر شما تعداد زیادی فایل‌های خراب و ویروسی در کامپیوترتان داشته باشد ممکن است به‌عنوان آخرین گزینه مجبور شوید تمام اطلاعات را پاک کرده و از نو ویندوزتان را نصب کنید. اگر چنین مشکلی دارید، اصلا نگران نباشید چون به‌راحتی می‌توانید بدون از دست دادن اطلاعات یک ویندوز جدید را روی کامپیوترتان نصب کنید. برای این کار کافی است این مراحل را دنبال کنید:

1.  از تمام فایل‌های موجود در کامپیوترتان یک بک‌آپ تهیه کنید و تمام اطلاعت را روی یک فلش یا هارد اکسترنال کپی کنید.

2. سی‌دی ویندوز را در کامپیوتر خود قرار داده و تمام آپدیت‌های لازم برای ورژن ویندوز خودتان را قبل از آنکه شروع به نصب ویندوز کنید به انجام برسانید. این کار به شما اطمینان خاطر می‌دهد که نصب شما  موفقیت‌آمیز خواهد بود و هیچ تهدید امنیتی ویندوز جدیدتان را تهدید نمی‌کند. برای انجام این کار کافی است پس از اتصال به اینترنت، روی گزینه Get important updates for installation کلیک کرده و آپدیت‌های مورد نظر را دریافت کنید.

3. در صفحه فعال‌سازی، کلید فعال‌سازی را که یک رمز 25 کاراکتری است وارد کنید. این شماره رمز را معمولا روی سی‌دی ویندوز اورجینال خود یا پاکت آن می‌توانید پیدا کنید.

4. به صفحه Please read the license terms بروید و شرایط را بخوانید و اگر با آن موافق هستید روی  I accept the license terms کلیک کنید.

5. صفحات را دنبال کنید تا به گزینه Which type of installation do you want برسید. روی آن کلیک کرده و شکل نصب را Custom انتخاب کنید. وقتی گزینه Custom را انتخاب می‌کنید ویندوز به‌صورت اتوماتیک یک فایل قدیمی از تمام اطلاعات شما می‌سازد تا بعد از نصب مجدد ویندوز قابل دسترسی باشد.

6. در صفحه Where do you want to install Windows مشخص کنید می‌خواهید برنامه‌هایی که نصب می‌کنید در کجا نصب و ذخیره شوند.

7. روی Next کلیک کنید و به این ترتیب بازنصب شروع می‌شود.  ممکن است برنامه نصب از شما در مورد تهیه رونوشت دوباره (overwriting) از فایل‌هایتان سوال کند، در این صورت گزینه no را انتخاب کنید.

فرایند نصب نزدیک یه یک ساعت طول می‌کشد. بعد از پایان نصب به ویندوز جدیدتان بروید و مطمئن شوید اطلاعات قبلی‌تان در Windows.old موجود است.(منبع:عصر ارتباط)

  • ۹۴/۱۲/۱۸

نظرات  (۱)

من تا بحال 300 بار ویندوز عوض کردم،و حتی یه دونه از چیزهایی که نوشتین رو ندیدم،و اصلا وجود خارجی نداشته،نصب ویندوز یه پروسه مقرر شده داره،و بجز yes  و No و چیزایی که خوده ویندوز از شما میپرسه(مثل،تعیین قرار گرفتن ویندوز در درایوهای موردنظر شما)٫نمیتونید چیز دیگه ای رو اعمال کنید،چون اصلا آپشنی نداره که بخواید اینچیزایی که شما گفتید رو که بعیدمیدونم،اصلا مال ویندوز باشه رو ،وارد کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">