ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نیمی از استان‌های کشور اپراتور محبوب ندارند

| دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲ ق.ظ | ۰ نظر

نتایج رتبه بندی استانی اپراتورهای ارایه دهنده اینترنت پرسرعت براساس نظرسنجی مردمی در سه ماهه سوم سال ۹۵ در حالی اعلام شد که در بیش از نیمی از استان های کشور، هیچ اپراتوری در سطح یک قرار نگرفت.
فناوران- سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارزیابی و رتبه بندی اپراتورها را براساس نظرسنجی از ۳۱ هزار کاربر سرویس اینترنت پرسرعت و با هدف ایجاد فضای رقابتی سالم و شفاف در بین اپراتورها و ارتقای سطح کیفی و کمی این سرویس ها انجام داده است.
همزمان با نظرسنجی تلفنی مشترکان سرویس ADSL می توان با مراجعه به پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرس cra.ir در بخش خدمات الکترونیکی، ارزیابی میزان رضایت مندی کاربران حوزه سرویس های فناوری اطلاعات در نظرسنجی الکترونیکی از این سرویس ها شرکت کرد.
اپراتورها با توجه به میزان امتیاز رضایت مندی کسب شده از مشترکان در پنج سطح دسته بندی می شوند که براساس آن امتیازهای ۹۰ تا ۱۰۰ سطح یک، ۸۰ تا ۹۰ سطح دو، ۷۰ تا ۸۰ سطح سه، ۶۰ تا ۷۰ سطح چهارم و با کسب ۶۰ امتیاز سطح پنج را کسب می کنند.
نکته جالب اینکه نه تنها در 16 استان از 31 استان کشور هیچ شرکتی موفق به کسب امتیاز سطح یک نشده است که در 6 استان تهران، البرز، سمنان، مازندران، ایلام و لرستان ، شرکت ها موفق به جلب نظران کاربران برای دستیابی به رتبه سطح دو نیز نشده اند.
در صورتی که عناوین سطح یک و دو را با ارزش تر از سایر عناوین در نظر بگیریم، در مجموع از نظر مردم ایران برترین عرضه کننده خدمات اینترنت پر سرعت ADSL شرکت آریا رسانه تدبیر (شاتل) با کسب چهار عنوان سطح یک و 13 عنوان سطح دو است. این شرکت در استان های یزد، بوشهر و آذربایجان غربی، همراه با انتقال داده های آسیا تک و در استان خراسان رضوی به تنهایی توانسته نظر کاربران را جلب کرده و سطح یک خدمات را کسب کند.
پس از این شرکت، انتقال داده های آسیا تک قرار دارد که علاوه بر سه عنوان جایگاه نخست، در 12 استان دیگر نیز جایگاه دوازدهمی را در اختیار دارد. براساس نظر مردم ایران، سومین شرکت برتر خدمات دهنده اینترنت کشور نیز پارس لین ارتباط (پارس آنلاین) است که در بوشهر سطح یکم را کسب کرده است. این شرکت در 9 استان دیگر نیز سطح دو را کسب کرده است.
لایزر نیز به لطف مردم همدان جایگاه یکم را در اختیار دارد اما این شرکت تنها در دو استان دیگر سطح دو را کسب کرده است و دیگر استان ها از خدمات این شرکت حداقل در اندازه سطح یک و دو راضی نبوده اند.
پس از این شرکت ها نیز داده گستر عصر نوین با 9 عنوان سطح دو، حلما گستر خاورمیانه با 5 عنوان، ندا گستر صبا و پیشگامان توسعه ارتباط با 3 عنوان، داتک با 2 عنوان و مخابرات ایران و داده پردازی فن آوا با یک عنوان در جایاه های بعدی قرار دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">