ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هزینه سنگین برای اینترنت زیتل ارزش دارد؟

| سه شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۴۶ ب.ظ | ۱ نظر

شرکت زیتل یکی از ارائه دهندگان خدمات اینترنت ثابت بی‌سیم است که برای راه‌اندازی آن، هزینه زیادی متحمل مشترکین می‌شود. اما سرویس‌های زیتل تا چه اندازه ارزش این هزینه سنگین را دارد؟
چند سالی می‌شود که زیتل فعالیت خود را به عنوان سرویس دهنده خدمات اینترنت ثابت بی‌سیم (FWA) در استان‌های تهران و البرز آغاز کرده. باوجود آنکه چیزی در حدود 4 سال از آغاز فعالیت این شرکت در کشور می‌گذرد، خدمات آنها همچنان محدود به 2 استان مذکور مانده است. شاید اصلی‌ترین دلیل برای عدم توسعه بیشتر فعالیت‌های این شرکت را بتوانیم عدم اقبال عمومی بدانیم.

به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم استقبال از سرویس‌های زیتل می‌توان به هزینه بالای راه‌اندازی اشاره کرد. تهیه مودم که هزینه جداگانه‌ای طلب می‌کند از یک طرف، اجبار به خرید طرح سه ماهه در ابتدای سرویس دهی، در مجموع هزینه‌ای پیش روی کاربران می‌گذارد که تأمین آن در توان همه نیست.

به گزارش وانانیوز، از طرف دیگر نوع پوشش دهی مناطق نیز داستان‌های خاص خود را دارد و با وجود آنکه در وبسایت زیتل به سرویس دهی در تهران اشاره شده، مناطق زیادی هستند که تحت پوشش خدمات این شرکت قرار ندارند. این در حالیست که این شرکت چندی پیش اعلام کرده سرویس دهی در منطقه لواسان را نیز آغاز کرده است.

 

نارضایتی کاربران از خدمات زیتل
به‌طورکلی مشکلاتی از این دست در همه سرویس‌ها و سرویس دهندگان به چشم می‌خورد، اما آنچه که کاربر را بیش از هر چیز آزرده خاطر می‌کند، عدم قبول اشتباه از سمت سرویس دهنده و پاسخگو نبودن آنها است. با یک جستجوی ساده در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم که کاربران زیادی که به دلیل مشکلات سرویس دهی تصمیم به جمع آوری سرویس خود گرفته‌اند، حتی با تحویل مودم و با گذشت مدت زمان طولانی هنوز موفق به دریافت ودیعه خود نشده‌اند. کاربری در توئیتر با بازتاب نارضایتی خود از این موضوع گفته:

"تاریخ 5 شهریور از طرف زیتل اومدن و مودم رو بردن، ولی هنوز ودیعه رو ندادن، واقعن تک تک اتفاقاتی که از روز اول تجربه زیتل و استفاده از سرویسشون افتاد برای من عجیبه"

کاربری دیگری در واکنش به اظهارات این کاربر گفته است:

 "افتضاح، افتضاح. من نمیدونم کی بار اول گفت زیتل خوبه و اینهمه خرج و دردسر روی دست ما گذاشت. پشیمون ترینم و سه ماهی که پولشو از اول گرفتن تموم بشه دیگه تمدید نمیکنم."

کاربران دیگری نیز در تأیید این موضوع از کیفیت پایین پشتیبانی و آنتن‌دهی ضعیف در برخی از مناطق گلایه داشتند. کاربر دیگری که در شرکت از سرویس زیتل استفاده می‌کرد و ماهیانه مبلغ 500 هزار تومان بابت این سرویس پرداخت می‌کرد نیز گفت:

"انقدر قطعی داشت گفتیم بیان جمع کنن مودم رو. قبلش ایرانسل و مبین نت داشتیم و خدایی خیلی هر دوی این ها پایدارتر بودن حتی خدابیامرز مخابرات هم که همه میگن بده از زیتل بهتر بود."

یکی دیگر از کاربران توئیتر نیز گفته است که پس از گذشت دو ماه موفق شده هزینه ودیعه را از زیتل دریافت کند. کاربران دیگری نیز بودند که سرویس گیرنده را از بابت بی‌توجهی به حجم نظرات منفی کاربران در رابطه با این سرویس دهنده اینترنت، مورد سرزنش قرار داده بودند.

تجربه شما از سرویس‌های اینترنت بی‌سیم زیتل چه بوده است؟ در صورت تحت پوشش قرار داشتن منطقه زندگی شما در سرویس زیتل،آیا از این شرکت خدمات خواهید گرفت یا خیر؟

نظرات  (۱)

تجربه‌ی بدی با زیتل داشتم. هرچند هم افراد پشتیبانی و هم افراد فنی هنگام طرح اشکال‌های فنی بسیار مؤدب و صبور بودند اما در عمل هیچ بهبود حاصل نمی‌شد. برای‌شان نوشتم که شما باید موافقت‌نامه‌ی سطح خدمت داشته باشید، شما باید واحد ارتباط با مشتری داشته باشید، مدیران رده‌بالا عملاً کارکنان خود را کرده‌اند گوشت دم توپ و مطلقاً در برابر کیفیت پایین و ناپای‌داری سیگنال پاسخ‌گو نیستند. برای‌شان تیکت گذاشتم که به عنوان یک مشتری وفادار دوست دارم کمک کنم این اشکالات برطرف شود و یک سال دیگر هم صبر می‌کنم. اما امروز احساس می‌کنم مطلقاً اشتباه کرده‌ام. 
الآن یک سرویس ۸ مگابیت بر ثانیه از مخابرات گرفته‌ام، نه‌تنها همه‌ی کارهای اینترنتی را به‌راحتی و با یک‌دهم هزینه‌ی زی‌تل انجام می‌دهم بل‌که از برنامه‌های نتفلیکس و سایر برنامه‌های اینترنتی مثل یوتیوب  هم بدون نوسان و قطعی و کاهش رزولوشن با استفاده از باکس دیجیتالی استفاده می‌کنم.
ناگفته نماند که برای رفع نویز داخلی شخصاً اتصالات داخلی تلفن را به مودم انجام داده‌ام و الآن به طور میان‌گین سرعت بالای ۷.۵ مگ دان‌لود و بالای ۱ مگ آپ‌لود دارم که در مورد زی‌تل بسیار پایین‌تر از اینها بود و دایم مجبور بودم به پشتیبانی مراجعه کنم که عملاً هم نتیجه‌ای به بار نمی‌آمد.
پس از لغو سرویس، خودم آنتن بی‌سیم و کابل‌کشی را باز کردم و پیغام دادم که سرویس را لغو کرده‌ام دیروز بعد از دو ماه و نیم و بیست بار تماس بالاخره یک نفر را فرستادند که وسایل را تحویل گرفت و امروز هم ودیعه را به حساب‌ـم واریز کردند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">