ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هند سیستم عامل موبایل ساخت

| يكشنبه, ۲ بهمن ۱۴۰۱، ۰۶:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

انستیتو فناوری هند (IIT) به تازگی کنفرانسی برگزار و سیستم عامل موبایل جدید خود را با نام BharOS و با تمرکز بر حریم خصوصی و امنیت معرفی کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جی اس ام آرنا، این سیستم عامل توسط شرکت JandK Operations Private Limited(JandKops) توسعه یافته که یک شرکت غیرانتفاعی است. BharOS در حقیقت یک نسخه کاملا تمیز از AOSP (پروژه متن باز اندروید) است که ویژگی های امنیتی و حریم خصوصی متعددی را ارائه می کند.

به عنوان مثال در این سیستم عامل هیچ اپلیکیشنی به طور پیش فرض روی سیستم عامل وجود ندارد. همین امر سبب می شود تا کاربران با احتیاط فقط اپ هایی را انتخاب کنند که به آنها اعتماد و نیاز دارند. BharOS همچنین دسترسی به سرویس فروشگاه اپل خصوصیPASS را نیز فراهم می کند.

به نظر می رسد این فروشگاه مملو از اپلیکیشن هایی است که به طور دقیق انتخاب و تایید شده اند تا منطبق بر نیاز های حریم خصوصی و امنیتی کسب وکارها باشند.

این سیستم عامل برای کسب وکارها و سازمان هایی با الزامات امنیتی خاص و اطلاعات حساسی فراهم شده است. به نظر می رسد BharOS آپدیت های مخصوص خود را به روش بی سیم دریافت می کند. هرچند هنوز مشخص نیست این سیستم عامل براساس کدام نسخه از هسته اندرویدی بنا شده است.

  • ۰۱/۱۱/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">