ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هیچ شرکتی نمایندگی واردات اپل ندارد

| سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

سرپرست امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام اینکه پنج شرکت دیگر به ۹ شرکت قبلی که مجوز ثبت سفارش واردات آیفون داشته باشند، اضافه می‌شود، گفت: به هیچ شرکتی نمایندگی واردات آیفون داده نشده بلکه تنها مجوز ثبت سفارش این محصولات به برخی شرکت‌ها داده شده است.

صادقی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر آخرین وضعیت صدور مجوز برای برخی شرکت‌ها در جهت ثبت سفارش تلفن‌های همراه آیفون تصریح کرد: به هیچ شرکتی نمایندگی واردات آیفون داده نشده بلکه تنها مجوز ثبت سفارش این محصولات به برخی شرکت‌ها داده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکان اخذ نمایندگی برای برخی محصولات به ویژه محصولات امریکایی در ایران وجود ندارد بنابراین تصمیم بر این شد تا برای جلوگیری از واردات غیر رسمی و قاچاق مجوز ثبت سفارش به برخی شرکت‌های درخواست کننده ارائه شود، چراکه برخی محصولات همانند تلفن همراه در جهت رعایت حقوق مصرف کننده باید خدمات پس از فروش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این محصول در تیراژ بالایی در ایران مورد مصرف قرار می‌گیرد، گفت: به منظور ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان این تصمیم اتخاذ شد و در همین راستا ابتدا توسط سازمان توسعه تجارت به ۹ شرکت مجوز ارائه شد و به تازگی نیز پنج شرکت‌ دیگر به شرکت‌هایی که می‌توانند ثبت سفارش ایفون داشته باشند اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه تلفن همراه نه کالای سرمایه‌ای مطلق و نه کالای مصرفی مطلق است، گفت: تلفن همراه از جمله کالاهایی است که تقریبا مصرف با دوامی دارد و در این زمینه باید نمایندگی‌هایی برای ارائه خدمات پس از فروش آن وجود داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر جلوگیری از سوء استفاده در زمینه کارت‌های بازرگانی بیان کرد: صدور کارت‌های بازرگانی بر اساس اقدام دفتر مقررات صادرات و واردات است و در این زمینه اتاق‌های بازرگانی همکاری‌های لازم را انجام  می‌دهند. دستور العملی تهیه شده و به تمام استان ها ابلاغ شد تا از منافذ قابل سوء استفاده در صدور کارت‌های نا معتبر جلوگیری شود اما این دستورالعمل در اجرا دچار اشکال بود. در حال حاضر نیز حدود ۲۰۰ کارت بازرگانی افرادی که صلاحیت لازم را نداشته اند باطل شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">