ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واگذاری اجرای شبکه ملی اطلاعات به مردم

| چهارشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

شبکه ملی اطلاعات کشور هم حکایت مثنوی هفتاد من شده که کنایه از طولانی بودن داستان یا اتفاقی است. خلاصه سال‌هاست هنوز درست و درمون مشخص نیست سر و ته شبکه ملی اطلاعات چیه. اما چیزی که از اول هم بهش می‌گفتن اینترنت ملی و کلی هم سر و صدا دربارش راه افتاد، این بود که اینترنت کشور از اینترنت دنیا جدا بشه و فلسفه اینکار هم این بود که هم هزینه‌ها بیاد پایین، هم دسترسی خارجی‌ها در مواردی به شبکه‌های داخلی ناممکن بشه و هم اینکه اگر روزی آمریکا فیلش یاد هندستان کرد، دست ما تو حنا نمونه.

القصه اینکه همه فکر می‌کردیم اگه شبکه ملی اطلاعات راه بیفته اولین اتفاقی که می‌فته سایت‌های داخلی از خارجی تفکیک می‌شه و کلی هزینه‌هامون میاد پایین. خلاصه همه تو این فکرا و توهمات قرار داشتیم که هفته قبل رییس رگولاتوری اعلام کرد، علت کندی ( که البته من بهش می‌گم ناموفقیت) طرح تفکیک ترافیک اینترنت از اینترانت، اینه که خود مدیرای سایت‌ها نمیان اطلاعاتشون رو به سامانه بدن و اونایی هم که می‌دن نمی‌رن اطلاعات IPهاشون رو به روز کنن و دلیل دوم هم اینکه مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنن و در نتیجه یک خارجی محسوب می‌شن و دسترسی‌شون به هزارتا دونه سایت مملکت براشون نیم‌بها محسوب نمی‌شه!

خلاصه اینطور که بوش میاد ظاهرا و البته رسما اجرای شبکه ملی اطلاعات به مردم واگذار شده. حالا من این وسط یه سوالی برام پیش اومده. این آقایان مسوول و بزرگوار چرا وقتی هنوز تقریبا هیچی تو ترافیک اینترنت کشور تفکیک نشده، برداشتن و تعرفه استفاده از اینترنت رو تفکیک کردن؟ خب قربان شما برم صبر می‌کردین اول ترافیک حداقل تا 10 درصد ناقابل که تفکیک شد بعد تعرفه‌ها رو هم دوگانه‌سوز می‌کردین.

فعلا که مردم حال و نصیبی از این تعرفه‌ها نمی‌برن و جلوی گزینه "تخفیف در ترافیک استفاده شده در سایت‌های منتخب داخلی" همیشه یه صفر کله گنده تو قبض‌های موبایل درج شده.

به هر حال مثل همیشه انگار ما مردم درست عمل نکردیم که باعث ناراحتی مسوولان شدیم. لذا من اینجا از مردم خواهش می‌کنم اولا برید سایت‌هاتون رو ثبت کنید، دوما وقتی اگه می‌خاید یه تخفیف کوچولویی نصیبتون بشه و از مواهب مراجعه به تنها هزار سایت برخوردار بشید، بچه‌های خوبی باشید و فیلترشکن‌هاتون رو خاموش کنید.

خلاصه این وسط سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و غیره من موندم کجای این داستان هستن؟ من که می‌دونم اگرم حرفی بزنن کسی حساب نمی‌کنه، اما لااقل یکی از یه گوشه مملکت یه مصاحبه‌ای وعده‌ای چیزی بگه که ما دلمون خوش باشه که حداقل یکی مثلا الکی افتاده دنبال کارمون.

عزت زیاد

آق فری


(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۷/۰۸/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">