ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استفاده از اینترنت اشیا می تواند راهکاری هوشمندانه برای مدیریت مصرف انرژی در کشور ما باشد؛ با اتصال همه وسایل منزل به اینترنت اشیا، می توان بهترین زمان استفاده از انرژی برق را انتظار داشت و با تدوین برنامه و دادن آن به اینترنت مطمن بود که وسایل در زمان هایی که لازم است انرژی مصرف خواهند کرد.
«علیرضا احمدی یزدی» معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر در این خصوص به ایرنا گفت: مطالعه و تجربه ها نشان داده است که با بهره گرفتن از اینترنت اشیا مصرف برق را می توان تا 50 درصد کاهش داد.
وی با بیان اینکه این کاهش مصرف بدون ایجاد مشکل در رفاه مشترکان محقق می شود، گفت: اینترنت اشیا اگر فقط در بخش روشنایی و سرمایش بکار گرفته شود، مصرف برق 15 تا 20 درصد کاهش می یابد.
معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر با تاکید بر اینکه این سامانه هنوز خیلی فراگیر نشده است، گفت: در نظر داریم در ابتدا از این فناوری در مدیریت سیستم های سرمایشی دستگاه های دولتی استفاده کنیم.
احمدی یزدی در مورد هزینه هوشمندسازی اشیا گفت: اکنون قیمت تجهیزات به صورت میانگین از 300 هزار تومان تا 2 میلیون تومان است.
وی از فعال شدن کارگروهی برای تدوین نظام نامه اینترنت اشیا خبر داد و گفت: بر اساس این نظام نامه، آنهایی که اینترنت اشیا را نصب می کنند، مانند مشترکان کشاورزی و صنعتی، به میزانی که بارشان را کاهش می دهند، از وزارت نیرو پاداش می گیرند.
معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر در مورد اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: اکنون برخی مشترکان به صورت پراکنده به این فناوری مجهز شده اند؛ اینترنت اشیا در ستاد شرکت توزیع برق خراسان شمالی نیز نصب شده و تجهیزات 20 ساختمان اداری در این استان به این فناوری مجهز شده اند.
وی ادامه داد: در تهران بزرگ نیز قرارداد تجهیز 20 ساختمان اداری آغاز شده و شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران نیز برای این امر اعلام آمادگی کرده است.
احمدی یزدی اظهار داشت: این سه شرکت برای اتصال به اینترنت اشیا به صورت آزمایشی انتخاب شده اند؛ نتیجه اجرای این طرح پس از مدتی بررسی و پس از آن در همه ساختمان های دستگاه های اداری اجرا می شود تا از این طریق مصرف برق در ساختمان های اداری را به حداقل برسانیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">