ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پایان تراکنش‌های بی‌هویت در شبکه بانکی به زودی

| دوشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: با دو تصمیم مهم، به زودی شاهد عدم وجود تراکنش‌های بدون هویت در شبکه بانکی خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، «مهران محرمیان» در صفحه توییتری خود با اشاره به اینکه امروز دو گام مهم برای شفافیت تراکنش‌های بانکی برداشته شد، ادامه داد: از این پس تراکنش‌های فاقد کد شهاب در پایا برگشت می‌خورد.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین تراکنش‌های ساتنا که حساب آن توسط بانک عامل به بانک مرکزی معرفی و در سامانه سیاح ثبت نشده است، برگشت می‌خورد.

محرمیان تاکید کرد: به زودی شاهد عدم وجود تراکنش‌های بدون هویت در شبکه بانکی خواهیم بود. 

به گزارش ایرنا،  از امروز جلوی تراکنش های بدون کد ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی در پایا گرفته می شود.

این اقدام در راستای اجرای سیاست‌های بانک مرکزی در  سامانه «نهاب» اجرا می شود؛ در این سامانه شماره شناسایی برای هر فرد در شبکه بانکی اختصاص می یابد. برهمین اساس نیز کدملی اشخاص حقیقی، شناسه ملی اشخاص حقوقی و کد فراگیر اتباع خارجی باید به شبکه بانکی اعلام شود.

آنطور که بانک مرکزی اعلام کرده با اجرای این طرح ، تراکنش‌های افرادی که این کد را ندارند به تدریج محدود و متوقف می‌شود. استارت این کار در بهمن ماه سال گذشته با تراکنش‌های ساتنا زده شد و از امروز در تراکنش‌های پایا نیز اجرایی می‌شود، این طرح بناست در مراحل بعدی گسترش یابد.

  • ۰۰/۰۲/۰۶

بانک مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">