ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پرتاب ماهواره «ظفر» قبل از دهه فجر

| چهارشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱ ق.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره ظفر قبل از ایام دهه فجر به فضا پرتاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص ماهواره ظفر گفت: ماهواره ظفر سه مأموریت دارد. مأموریت اول این ماهواره تصویر برداری سنجشی برای حوزه کشاورزی و بحران‌های طبیعی است.

وی ادامه داد: مأموریت دوم ماهواره ظفر برای ارتباطات مخابراتی است. این ماهواره ۲۵۶ کانال فعال مخابراتی دارد که می‌تواند ارتباطات را برقرار کند. از همین رو است که ما از مردم دعوت کرده‌ایم در سایت این ماهواره به نشانی zafarplus.ir پیام‌های خود را در قالب پیام‌های صوتی یک دقیقه‌ای ضبط کنند. ما از میان این پیام‌ها انتخاب خواهیم کرد و به شرط موفقیت و استقرار ظفر در مدار، آنها را به‌عنوان صدای ایران پخش می‌کنیم.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: مأموریت سوم ماهواره ظفر جمع آوری اطلاعات است. بخشی از تشعشعات فضایی که مورد استفاده مطالعاتی دانشمندان فضایی است را ظفر جمع آوری خواهد کرد.

آذری جهرمی با اشاره به مشخصات فیزیکی ماهواره ظفر افزود: این ماهواره وزنی حدود ۱۱۳ کیلوگرم دارد و در مدار بالای ۵۰۰ کیلومتر قرار خواهد گرفت. این اولین بار است که ما برای این مدار هدف گذاری کرده‌ایم و این مأموریت را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: این کار یک فعالیت تحقیقاتی مهم است و امیدواریم مأموریت ماهواره ظفر و همچنین ماهواره بر سیمرغ موفق باشد.

وزیر ارتباطات در مورد زمان ارسال این ماهواره به فضا اضافه کرد: دوستان ما در وزارت دفاع در حال کار هستند و به زودی و در همین ایام با تصمیمی که اتخاذ شده، از طریق رسانه ملی به صورت شفاف تمام فرآیند اطلاع رسانی خواهد شد.

آذری جهرمی تصریح کرد: این کار یک تلاش علمی و تثبیت فناوری است. طبیعتاً ممکن است در این مسیر موفقیت باشد که احتمال آن نیز بالا است و همچنین احتمال شکست نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ماهواره ظفر دو نسخه وجود دارد و اگر اقدام اولیه موفق نبود، سریعاً نسخه دوم را برای قرارگیری در مدار عملیاتی می‌کنیم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که چرا بعد از موفق بودن عملیات اطلاع رسانی نمی‌کنید، عنوان کرد: باید بگویم که پیرمردها اعتقاداتی دارند و جوان‌ها نیز اعتقادات خود را دارا هستند. ما از ابتدا شفاف می‌گوئیم.

آذری جهرمی در برابر اصرار خبرنگاران برای اعلام زمان دقیق ارسال ماهواره ظفر گفت: ان‌شاالله این کار قبل از دهه فجر انجام خواهد شد.

وی در مورد زمزمه‌هایی درباره رفع فیلتر تلگرام نیز افزود: خیر، بنده در جریان این امر نیستم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">