ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روسیه و ایالات‌متحده پیش‌نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در حوزه امنیت سایبری را تهیه کردند.
به گزارش سایبربان؛ در پیش‌نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در حوزه امنیت سایبری که توسط آمریکا و روسیه تهیه شده، تأکید شده اتخاذ هنجارهای داوطلبانه برای رفتارهای مسئولانه در این زمینه، تهدیدات صلح و ثبات بین‌المللی را کاهش می‌دهد. به گفته خبرنگار پایگاه خبری تاس، این سند ممکن است در ماه دسامبر به رأی گذاشته شود.

در این سند آمده به نفع همه کشورها است که استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (ICT) را برای اهداف صلح‌آمیز ترویج کنند و از درگیری‌های ناشی از استفاده از این فناوری‌ها جلوگیری کنند. همان زمان، پیش‌نویس قطعنامه به تعدادی از کشورهایی اشاره می‌کند که قابلیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای اهداف نظامی توسعه می‌دهند؛ و احتمال استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در درگیری‌های آینده بیشتر می‌شود.

همان زمان، پیش‌نویس به تعدادی از کشورهایی اشاره می‌کند که قابلیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای اهداف نظامی توسعه می‌دهند و اینکه احتمال استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در درگیری‌های آینده بیشتر می‌شود.

در این پیش‌نویس مسکو و واشنگتن ابراز نگرانی می‌کنند که این فناوری‌ها و ابزارها می‌توانند به‌طور بالقوه برای اهدافی مورداستفاده قرار گیرند که با اهداف حفظ ثبات و امنیت بین‌المللی ناسازگار بوده و ممکن است بر تمامیت زیرساخت کشورها تأثیر منفی بگذارد. روسیه و آمریکا تصور می‌کنند که لازم است از استفاده از فناوری‌های اطلاعات یا منابع اطلاعاتی برای مقاصد جنایی یا تروریستی جلوگیری شود.

طرفین تأکید دارند هنجارهای رفتاری داوطلبانه و غیراجباری از سوی کشورهای مسئول می‌تواند خطرات صلح، امنیت و ثبات بین‌المللی را کاهش دهد. درعین‌حال، نویسندگان خاطرنشان کردند که در صورت لزوم می‌توان هنجارهای اضافی دیگری را در طول زمان توسعه داد.

روسیه و ایالات‌متحده پس از تهیه پیش‌نویس مجمع عمومی سازمان ملل درباره امنیت سایبری، از همه کشورها دعوت کردند تا به قوانین رفتاری در فضای سایبری که توسط یک کارگروه باز و گروهی از کارشناسان دولتی تهیه‌شده بپیوندند.

  • ۰۰/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">