ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل به دنبال جلب نظر دولت استرالیا

| يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۰۲:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

گوگل پلتفرمی را در کشور استرالیا راه اندازی کرده تا اخباری را که برای بازنشر آنها هزینه پرداخت کرده از این طریق منتشر کند و بتواند رضایت دولت این کشور را جلب کند.

به گزارش فارس به نقل از ای بی سی نیوز، دولت استرالیا با هدف حمایت از ناشران خبر و پایگاه‌های خبری در این کشور از گوگل خواسته تا در ازای بازنشر مطالب آنها به این سایت‌ها و خبرگزاری‌ها پول پرداخت کند.

اما گوگل امیدوار است با راه اندازی پلتفرم تازه بتواند جلوی تصویب قانون مذکور را در مجلس استرالیا بگیرد یا این روند را آهسته تر کند و برای مذاکره با مقامات این کشور وقت بخرد. دولت استرالیا از فیس‌بوک نیز درخواست مشابهی داشته است.

اگر چه گوگل در حال لابی با مقامات دولت استرالیا در نشست‌های خصوصی است، اما به طور علنی قانون جدید را غیرقابل اجرا توصیف کرده و تهدید کرده که در صورت تصویب آن فعالیت‌های خود در استرالیا را متوقف می‌کند. در مقابل مایکروسافت برای جایگزینی با فیس‌بوک و گوگل اعلام آمادگی کرده است.

پلتفرمی که گوگل به تازگی در استرالیا راه اندازی کرده نشان می‌دهد این شرکت برای بازنشر اخبار داخلی این کشور به هفت پلتفرم محلی و از جمله نشریه کانبرا تایمز پول پرداخت می‌کند. دو طرف جزئیات توافق مالی خود در این زمینه را افشا نکرده‌اند. گوگل اظهار امیدواری کرده که بتواند توافقنامه‌های بیشتری با تعداد گسترده‌تری از ناشران خبر در استرالیا منعقد کند. به نظر می‌رسد این مدل همکاری از سوی گوگل به عنوان جایگزینی برای مدل پیشنهادی دولت استرالیا مطرح شده است. در عین حال مشخص نیست مدل مذکور مورد تأیید دولت استرالیا قرار می‌گیرد یا خیر.

  • ۹۹/۱۱/۱۹

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">