ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح صیانت یا بهتر است بگوییم «ساماندهی فضای مجازی» در دستور کار ما نیست و مجلس برنامه‌ای برای اعمال این طرح ندارد. با توجه به اینکه پیش از این وزارت ارتباطات بسیاری از اپلیکیشن‌های خارجی را محدود کرد طرح ساماندهی دیگر موضوعیت ندارد چون نتیجه‌ای برای ما ندارد.
جلالی ادامه داد: با این اقدام وزارت ارتباطات تقریبا بسیاری از موارد ساماندهی فضای مجازی منتفی شد. یکی از برنامه‌های ما این بود که با اپلیکیشن‌های خارجی صحبت کنیم که فعالیت آن‌ها مشروط به وجود دفتر نمایندگی و سرور در داخل کشور باشد؛ اما وقتی قابلیت دسترس به اینستاگرام و سایر موارد وجود ندارد موضوع بحث ما دیگر این موضوع نیست. بحث این است که تحریم‌های آمریکا چقدر برای ما تاثیر پذیری دارد و چه آثاری بر موسسات و مراکز ما دارد.
تحریم‌ها فقط شعارند

جلالی ضمن اشاره به اینکه نهاد ریاست جمهوری هیچوقت هک را تایید نکرد، گفت: باید توجه کنیم که هکرها در هر سازمانی بتوانند ورود می‌کنند؛ پس باید ببینیم کشورهایی که مورد حمله هکرها قرار نمی‌گیرند چکار می‌کنند. هکرها تا به حال موفق به نفوذ به سیستم‌های چین نشده‌اند؛ چرا؟ چون چین اینترنت ملی دارد. باید اینترنت ایران مانند چین شود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است هکرها نمی‌توانند به اینترنت ملی نفوذ کنند؛ جلالی افزود: ما در زمینه اینترنت ملی پیشرفت‌هایی داشته‌ایم اما هنوز تا اینترنت کاملا و ۱۰۰ درصد ملی فاصله داریم. باید یک مخزنی داشته باشیم که تمام اطلاعاتمان داخل آن مخزن باشد و از آن مخزن گزینش کنیم. آن مخزنی که حوزه مشترک جمع‌ـآوری داده‌ها باشد، هنوز شکل نگرفته است. هکرها به آن مخزن که تحت عنوان اینترنت ملی از آن یاد می‌کنیم، ورود می‌کنند؛ آن وقت ما هستیم که دوست و دشمن یا ویروس و غیرویروس را تشخیص می‌دهیم و شناسایی می‌کنیم. می‌توانیم همان کاری که چینی‌ها کردند را بکنیم.به نظر من راه‌اندازی ما اینترنت ملی است. (منبع: دیده‌بان ایران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">