ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تداوم شکاف دیجیتال در ‌WSIS+10

| سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۵۱ ق.ظ | ۰ نظر

یکی از مهمترین نگرانی‌های جهانی از آغاز موضوع اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی در سال 2003 به عقب ماندن برخی کشورها از غافله جهانی و ظهور پدیده‌ای به نام شکاف دیجیتالی بود. این موضوع یکی دیگر از مسایل مورد توجه در اجلاس WSIS+10 است.

به گزارش آی‌تی آنالیز گزارش‌ها حکایت از آن دارد که همچنان برخی از کشورها به علت فقر مانع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای خود می‌شوند. موضوعی که شکاف میان کشورهای پیشرفته و کمتر توسعه یافته را بیش از پیش کرده و حالا و ده سال بعد از اجلاس سران درباره جامعه اطلاعاتی بیشتر در حال نمایان شدن است.

به اعتقاد کارشناسان عوامل اقتصادی همچنان بر عقب‌ماندگی کشورها در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده از برخی فناوری‌ها نوین در این عرصه سایه افکنده است. پرسش کلیدی در نشست مذکور این بود که چگونه باید جلوی افزایش این شکاف را گرفته و به این چالش پاسخ مناسب داد؟

کارشناسان معتقدند از آنجا که دولت‌ها توانایی اقتصادی لازم در این عرصه را نداشته و یا اولویت‌های مهمتری از فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای خود برگزیده‌اند، از این رو روش‌هایی همچون دریافت کمک‌های جهانی و زمینه‌سازی برای ورود بازیگران جدید به این عرصه که در راس آنها بخش خصوصی به عنوان مهترین جایگزین‌ها مطرح شد.

  • ۹۳/۰۳/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">