ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیلترینگ با امنیت کشور مرتبط است

| شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۸۵، ۰۴:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در کمتر از شش ماه با قیمت نازل، فیلترینگ را تهیه و از طریق شرکت دیتا در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اصغر عمیدیان با بیان این که از لحاظ نرم‌افزاری بسیار آسیب‌پذیر هستیم، اظهار کرد: علت این مساله آن است که نرم‌افزارها را با لیسانس خارجی وارد می‌کنیم که قابلیت وارد آوردن لطمات زیادی به اطلاعات را دارا هستند.

وی با بیان این که در بحث فیلترینگ جوان هستیم و چاره‌ای جز بالا بردن امنیت آن نداریم، فیلترینگ را با امنیت مملکت مرتبط دانست و ادامه داد: باید این فن‌آوری توسط نیروهای داخلی طراحی شود.

او که در حاشیه نخستین همایش هسته‌های پژوهشی استان‌های کشور سخن می‌گفت، با اشاره به دست‌یابی رتبه اول استفاده از اینترنت در منطقه طی چشم‌انداز بیست ساله، اظهار کرد: دولت با اینترنت پرسرعت مخالف نیست، ولی ابزار واقعی کنترل ارزش‌ها ضروری است و فن‌آوری با وجود این ابزارها قابلیت استفاده‌ی صحیح خواهد داشت.

رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران اضافه کرد: قبل از این که اهداف مذهبی را ببینیم، علاقه داریم از فن‌آوری بدون رعایت دغدغه‌های ارزشی استفاده کنیم و این حق حاکمیت است که پس از رفع این دغدغه اجازه‌ی استفاده از فن‌آوری جدید را صادر کند.

او ادامه داد: کسانی که اهل پژوهش هستند، ابتدا ابزار حفظ ارزش‌های دینی را فراهم کنند و پس از آن از اینترنت پرسرعت بهره بگیرند.

وی تصریح کرد: مرحله‌ی گذار را درست طراحی نکرده‌ایم و طرح‌های استفاده از فیلترینگ با سرعت بالا هنوز فراهم نشده است و استفاده از فن‌آوری قبل از این مرحله کاری غیر اصولی است.

عمیدیان با اشاره به این که شرکت‌های ISP و ICP مساله‌ی ارزش‌ها را رعایت نمی‌کنند، گفت: این شرکت‌ها فیلترینگ را وظیفه شرکت دیتا می‌دانند، در حالی که این موضوع درست نیست و اول باید ابزار کنترل را طراحی و پیاده‌سازی کنند.

  • ۸۵/۰۸/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">