ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجمع مخابرات معطل 2 نماینده دولت

| يكشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت مخابرات ایران سه شنبه این هفته 10 شهریورماه 94 به منظور تصمیم گیری برای اعضای جدید هیات مدیره مخابرات برگزار می شود.

به موجب ماده 28 اساسنامه شرکت مخابرات ایران، جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام به منظور تکمیل اعضای هیات مدیره این شرکت و سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده است؛ صبح روز سه شنبه این هفته تشکیل می شود.

امروز هم با پیام ناظر بازار نماد مخابرات ایران به منظور برگزاری مجمع متوقف شد.

گزارش های دریافتی حاکی است با توجه به غیبت غیر موجه نمایندگان دولت و سهام عدالت در جلسات هیات مدیره شرکت مخابرات ، این مجمع فوق العاده به منظور تصمیم گیری برای تعیین نمایندگان حقیقی این دو عضو حقوقی برگزار می شود.

بر اساس ماده 30 اساسنامه شرکت مخابرات ، با توجه به تداوم غیبت دو شخص از اعضای هیات مدیره، باید مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده تشکیل و تعداد اعضا تکمیل گردد.

در عین حال مطابق با قانون تجارت در صورت غیبت 4 جلسه غیر موجه و نیز غیبت 6 جلسه به طور غیر متناوب هر یک از اعضای هیات مدیره به منزله استعفای آن عضو تلقی می شود.

در ترکیب هیات مدیره شرکت مخابرات ایران دولت جمهوری اسلامی ایران و سهام عدالت هر یک مالک 20 درصد سهام این شرکت در کنار سهم 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت توسعه اعتماد مبین هستند.

به گزارش فارس آخرین ترکیب هیات مدیره شرکت مخابرات که در تاریخ 19 اردیبهشت ماه امسال به سازمان بورس اعلام شده نشان می‌دهد، محمد رضا مدرس خیابانی به نمایندگی از شرکت شهریار مهستان، سید مصطفی سید هاشمی به نمایندگی از گسترش الکترونیک مبین، نصرالله جهانگرد به نماینگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، علی بقایی به نماینگی از توسعه اعتماد مبین و محمد روح اللهی نیز به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان اصفهان به 5 صندلی هیات مدیر ه مخابرات در حالی تکیه زده اند که سید اسد الله دهناد به عنوان مدیر عامل این ترکیب طی کمتر از 5 ماه گذشته سکاندار این شرکت اصل چهل و چهاری بوده است.

مجمع فوق العاده مخابرات در حالی این هفته برای تصمیم گیری در مورد نمایندگان جدید دولت و سهام عدالت در ترکیب هیات مدیره برگزار خواهد شد که خبر های دریافتی از برخی منابع آگاه از وقوع بسیاری از احتمالات در این مجمع حکایت دارد.

تغییر دسته جمعی تمامی اعضای هیات مدیره و یا حتی معرفی مدیر عامل جدید و یا اقدام یک جانبه سهامدار عمده با لای 50 درصدی این شرکت در تداوم همکاری با اعضای قبلی هیات مدیره بخشی از این احتمال ها است که سه شنبه این هفته برای سهامداران روشن خواهد شد.

شرکت مخابرات ایران در 5 مهر سال 1388 از سوی کنسرسیوم اعتماد مبین 50 بعلاوه یک درصد سهم از سهام شرکت مخابرات ایران را به ارزش 7800 میلیارد تومان خریداری کرد.

کنسرسیوم اعتماد مبین کنسرسیومی متشکل از سه شرکت شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران و «شرکت شهریار مهستان متعلق به «بنیاد تعاون سپاه» و «شرکت سرمایه‌گذاری توسعه اعتماد» متعلق به «ستاد اجرایی فرمان امام (ره)» بود.

از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم همواره موضوع واگذاری شرکت مخابرات و تعرفه های مخابراتی محل بحث های جنجالی میان دولت و مالکان سهام کنترلی این شرکت برخوردار از سرمایه 4 هزار و 587 میلیارد و 365 میلیون و 565 هزار و 200 تومانی شده است.

به گزارش فارس مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران، به منظور تکمیل اعضای هیات مدیره این شرکت، ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه 10 شهریور ماه 94 در مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی تهران برگزار خواهد شد.

  • ۹۴/۰۶/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">