ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فارس - یکسال پس از آنکه شرکت ارتباطات سیار بدون اعتنا به اعتراضات نمایندگان مجلس، کارشناسان و دست اندر کاران این صنعت اقدام به ورود به عرضه جدید ارائه سیم کارت های اعتباری کرد، تقاضای کاهش 20 درصد ی تعرفه این نوع سیم کارت را نیز درخواست و پیگیری کرده است .

ارائه تقاضای کاهش تعرفه سیم کارت اعتباری دولتی در شرایطی است که چندی پیش شرکت مخابرات برای یکسان سازی نرخ مکالمات در سطح استانهادر حوزه تلفن ثابت و همراه در تلاش برای افزایش تعرفه مکالمات بود که با مخالفت گویا تقسیم بندی منطقه ای مخابرات نیز فراموشی سپرده شده است.

شرکت تلفن همراه دولتی با تبلیغات گسترده ای موفق شد حدود هشت میلیون سیم کارت اعتباری پیش فروش کند. کاری که شرکت های رقیبش به دلیل غیر دولتی بودن امکان آن را ندارند.

پرسش اساسی این است که اگر دولت واقعاً قصد مخالفت با حضور فعالان غیر دولتی در این عرصه را ندارد و صرفاً از سر خیرخواهی و برای رعایت حقوق مصرف کنندگان ایرانی در تلاش برای کاهش تعرفه های مکالمه است چرا در حوزه های تلفن ثابت و نیز همراه دائمی تمایلی به این کاهش تعرفه ها ندارد.

تعرفه های تلفن ثابت و همراه دائمی طی بیش از یک دهه اخیر به دلیل نبود رقیبی جدی برای دولت نه تنها هیچ گاه کاهش نیافته بلکه همواره روندی صعودی طی کرده و این در حالیست که از وضع تعرفه برای سیم کارتهایی که توسط ایرانسل و تالیا نیز در کنار دولت عرضه می شود کمتر از یکسال می گذرد.

به اعتقاد فعالان این حوزه اگر دولت مصمم به رعایت حقوق مشترکین شبکه تلفن همراه است بهتراست بجای پیگیری چنین طرح هایی، تعرفه تلفن همراه دائمی را کاهش دهد.

در صورت کاهش تعرفه مکالمه در شبکه تلفن همراه دائمی دولتی که طی 13 سال گذشته در چند مرحله افزایش نیز یافته است به طور خودکار تعرفه سایر اپراتورها و انواع دیگر سیم کارت نیز به همان میزان باید کاهش یابد و تنها در چنین شرایطی است که

می توان ادعا کرد این اقدام با هدف رعایت حقوق مصرف کنندگان و مشترکین این شبکه ها صورت گرفته است.

  • ۸۶/۰۹/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">