ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تقلب 300 میلیارد تومانی

| چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۶ ق.ظ | ۰ نظر

در همین شماره عصرارتباط گزارشی از حجم تقلب سایت‌ها و شاخ‌های ایرانی منتشر شده که نشون می‌ده بعضی از بچه‌زرنگ‌ها برای اینکه سری توی سرها در بیارن، سالانه مبلغ ناقابل حدود 300 میلیارد تومان صرف تقلب توی فضای مجازی می‌کنن.

من هر چی فکر کردم که خب چی بگم، این بیشتر گریه داره تا طنز. اما خب دستور اومد که باید تو هم یه گیری بدی.

من هم نشستم با خودم فکر کردم که مثلا اینکه بگیم فلان تعداد ایرانی به مواد مخدر اعتیاد دارن، مگه جای شوخی داره؟

خب اینکه یه سری با مواد زدن به خیال خودشون می‌رن توی فضای نابودی و باید تا مردن هم جلو برن، کجاش خنده‌داره؟

حالا می‌خوام به این زرنگ‌هایی هم که می‌خوان با دوپینگ رتبه سایت‌شون و صفحات اجتماعیشون رو بالا ببرن، بگم، عزیزم شما تا ته دنیا باید این هزینه رو از جیب مبارک بدی چون ندی یکی دیگه می‌ده و می‌افته جلو.

البته یه سری از این زرنگ‌ها می‌گن پول تقلب در واقع یه جور سرمایه‌گذاریه و با تبلیغات برمی‌گرده. من هم می‌خوام خطاب به اینا بگم که فرنگی‌ها یه ضرب‌المثل دارن که می‌گن اگه بار اول گولم زدی، شرم بر تو باد، اما اگه بار دوم هم گولم زدی، شرم بر من باد.

به زبون ساده حکایت یه بار جستی ملخک دوبار جستی ملخک خودمونه که برای همیشه نمی‌شه سر همه رو گول مالید. دیر یا زود گند این کارم مثل این هرمی‌ها در می‌یاد و دیگه نمی‌شه تو پاچه مردم کرد. آخه چرا مثل این همه آدم سالم نمی‌رید دنبال یه کار آدمیزادی؟ والا این کارا آخر و عاقبت نداره.

البته من به بعضی از این آدما حق می‌دم که با خودشون بگن خب کلی آدم از راه کج اتفاقا رفتن و به مقصد خودشون تو کانادا هم رسیدن. آره خب من هم قبول دارم و نمی‌دونم چی بهتون جواب بدم!

اما خوب که فکر می‌کنم می‌بینم همیشه هم این‌طور نیست و همه هم از راه کج به کانادا نمی‌رسن و یه سری هم کلی بدهی بالا آوردن و فراری هستن و یه سری هم سر از زندان درآوردن.

خلاصه می‌خوام بگم، اون پولی که دارید جور می‌کنید تا بذارید روی تقلب، به جاش یه مقدار پسته و یه شاخه گل بخرید و ببرید خونه تا فواید بیشتری نصیبتون بشه. دیگه نمی‌دونم چی بگم، به زبان کدوار هر چی به عقلم می‌رسید گفتم، نکنید از این کارها، دیگه خود دانید.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۸/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">