ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیین نامه توسعه ICT کشور تدوین شد

| سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۴:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

آیین‌نامه‌ی اجرایی بند (ط) تبصره‌ی (9) قانون بودجه‌ی سال 1386 کل کشور، به‌منظور توسعه و ارتقای بخش فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات کشور تصویب شد.

به گزارش گروه دبیرخانه‌ی شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد: با توجه به بند (ط) تبصره (9) قانون بودجه سال 1386، به شرکت‌های تابعه‌ی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اجازه داده ‏می‌شود با تایید مجامع عمومی تا مبلغ 400 میلیارد ریال از ‏محل منابع داخلی شرکت‌های مزبور به صورت وجوه اداره شده برای حمایت از پروژه‌ها و ‏طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین و یا صادرات کالا و خدمات در این حوزه به بخش‌های ‏خصوصی و تعاونی اختصاص یابد.

بنا بر اعلام این آیین نامه در هشت ماده به تصویب رسیده است، بر اساس ماده‌ی سه این آیین‌نامه، اعتبارات مذکور بابت سرمایه‌گذاری در جهت ارتقا و توسعه‌ی کاربرد فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات کشور و تولید برنامه های نرم‌افزاری و ایجاد زمینه‌ی صدور خدمات فنی و مهندسی، حمایت از طرح‌های تحقیقات کاربردی، نیمه‌ی صنعتی، آموزش و توسعه‌یی، اشتغال‌آفرین و یا صادرات کالا و خدمات در قلمرو ارتباطات و فن‌آوری به صورت تسهیلات در اختیار بخش‌های تعاونی و خصوصی قرار می‌گیرد.

همچنین بر اساس ماده‌ی پنج این آیین‌نامه، بررسی و تصویب طرح‌ها، چگونگی مصرف، نحوه‌ی توزیع وجوه، سقف تسهیلات اعطایی، مدت بازپرداخت تسهیلات، نرخ سود، نوع تضمین‌ها و گردش کار و نظارت برحسن اجرا، بر عهده‌ی شورای راهبردی طرح‌های توسعه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات است.

بر اساس این گزارش این مصوبه توسط معاون اول رییس جمهور به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات جهت اجراء ابلاغ شد.

  • ۸۶/۰۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">