ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت صنایع و معادن، دستورالعمل پروانه تولید و بهره‌برداری صنعت نرم افزار را با هدف ایجاد جنبش نرم‌افزاری در کشور تهیه و ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت صنایع و معادن، علیرضا نورپور مدیرکل صنایع فلزی و الکترونیکی وزارت صنایع و معادن با بیان این مطلب افزود: براساس این دستورالعمل، شرکتهای نرم‌افزاری می توانند با حداقل 8 نفر نیرو بیمه شده نسبت به دریافت پروانه بهره‌برداری تولید نرم‌افزار اقدام و از تسهیلات بنگاههای زود بازده استفاده کنند.

وی با اشاره به چگونگی این اقدام تصریح کرد: این پروانه در مدت کوتاهی به صورت متمرکز از طریق دفتر صنایع فلزی و الکترونیکی معاونت تولید وزارت صنایع و معادن ارائه می‌گردد و پس از آموزشهای لازم به سازمان صنایع و معادن استانها، این مسئولیت به استانها تفویض و راسا توسط آنها انجام خواهد شد.

نورپور در ادامه افزود: صنعت نرم‌افزاری تمامی شاخه‌های نرم‌افزاری صنعتی، آموزشی، بازی و ... را شامل می‌شود.

مدیرکل صنایع فلزی و الکترونیکی وزارت صنایع و معادن با اشاره به ضرورت انجام این امر تاکید کرد: ارزش افزوده بالای این صنعت، توجه ویژه جامعه جهانی به مبحث Soft Production و ضرورت ایجاد آن در کشور، پتانسیل بالای مغزافزاری کشور، اشتغال چشمگیر به ویژه در قشر تحصیل کرده و دانشگاهی و کمک به توسعه سایر بخش‌های اقتصادی، فرهنگی از جمله مهمترین اهداف در اجرای این دستورالعمل است.

  • ۸۶/۰۴/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">