ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارایه امتیاز به سازندگان بازی های رایانه ای

| شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۱۲:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

در حال تهیه طرحی در قالب یک "بسته امتیازات" برای تسهیل تجاری سازی بازی‌های رایانه‌ای و الکترونیکی تولید شده در کشور هستیم که جزئیات آن بزودی اعلام خواهد شد.

به گزارش واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی، دکتر بهروز مینایی، با اشاره به اینکه بررسی‌ها و پیگیری‌های زیادی جهت بهبود بازار و تسهیل تجاری‌سازی بازی‌های رایانه‌ای ایرانی انجام شده، گفت: طرح یاد شده با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط از جمله بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مرکز صنایع نوین، مؤسسه توسعه تجارت ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان صدا و سیما در حال تهیه است.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از سی شرکت و مجموعه خصوصی در زمینه تولید بازی و سرگرمی‌های الکترونیکی مشغول فعالیت هستند، تأکید کرد: قطعاً با همفکری و همکاری فعالان این حوزه، مسیر تقویت و توسعه صنعت بازی‌های رایانه‌ای و الکترونیکی در ایران کوتاه‌تر و سریعتر خواهد شد و کارگروه تشکیل شده در دبیرخانه این شورا بستری جهت تقویت همفکری ها و همکاری‌ها در این زمینه خواهد بود.

معاون فنی شورای عالی اطلاع رسانی گفت: نمودهای رشدصنعت بازی‌سازی ایرانی را می توان در چند بازی تولیدی جدید دید که در سال جاری به بازار ارائه خواهند شد.

دکتر مینایی با اشاره به شکوفایی صنعت بازی‌های رایانه‌ای و الکترونیکی ایران، گفت: صنعت بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر خلاقیت نیروی ‌انسانی و مبتنی بر ایده و سرمایه‌های مفهومی ‌است و کشور ما در این‌ دو زمینه مزیت‌ دارد.

وی در پایان گفت: اکنون عمده‌ترین چالش در مسیر توسعه صنعت بازی‌سازی، آشفتگی بازار تقاضا است که عمدتا بدلیل عدم‌ رعایت حقوق‌مالکیت ‌معنوی و ناسالم بودن بازار این حوزه است.

  • ۸۶/۰۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">