ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارشاد سایت فیلتر نمی کند

| دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۷:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌گفت: فیلتر کردن سایت‌ها تنها در صورت انعکاس برخی مطالب که یا دروغ و یا اهانت به فردی حقیقی یا حقوقی بوده، صورت گرفته است.

به گزارش (ایسنا) - منطقه‌ی کرمانشاه، محمدحسین صفار هرندی که در سومین همایش منادیان عدالت در کرمانشاه به سوالات دانشجویان پاسخ می‌گفت، در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل فیلتر شدن برخی سایت‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌و اعتراض جمعی از نمایندگان در این مورد اظهار کرد: فیلتر کردن سایت‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ صورت نمی‌گیرد، بلکه در پی تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و بررسی آن در دولت، کمیته‌ای مرکب از چهار وزارتخانه و صدا و سیما، موظف به ساماندهی حوزه‌ی رسانه‌های دیجیتال و اینترنت در حوزه رسانه شدند که اولین اقدام آن‌ها نیز مشخص شدن وضعیت صاحبان سایت‌ها بود؛ زیرا همان طور که مطبوعات ما دارای صاحب امتیاز و مدیر مسوولند، باید افراد مسوولیت سایت‌ها را نیز متقبل می‌شدند که از انتشار مطالبی که می‌تواند ایجاد تنش را در جامعه‌ در پی داشته باشد، جلوگیری شود.

وی با بیان این که دبیرخانه‌ی این کمیته در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است، افزود: صاحبان برخی سایت‌ها در زمان اعلام شده نسبت به معرفی خود اقدام کرده و برخی از این کار امتناع کردند که ما نیز فعالیت سایت‌های ثبت نام نکرده را تا زمانی که مرتکب اهانتی به کسی نشده بودند، محدود نکردیم و فیلتر کردن سایت‌ها تنها در صورت انعکاس برخی مطالب که یا دروغ و یا اهانت به فردی حقیقی یا حقوقی بوده، صورت گرفته است.

صفارهرندی درباره سخنان چند نفر از نمایندگان مجلس در این زمینه نیز گفت: با حضوری که در مجلس داشتیم، نمایندگان را با ارایه‌ی توضیحات با توجه به معقول کردن آن به این کار متقاعد کردیم‌ و صحبت نمایندگان بیشتر در زمینه‌ی نبود قانون در این زمینه است که در این خصوص نیز عنوان شد، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی معادل قانون و گاه بالاتر از آن است.

وی افزود: دیوان عدالت اداری نیز در مقطعی تصمیم به لغو مصوبه کمیته‌ی پنج‌جانبه گرفت که چند روز بعد، آن را پس گرفت و حکم کرد که رای مجموعه در مورد فیلتر شدن برخی سایت‌ها درست بوده و بر این مساله صحه گذاشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد محدودیت موجود کشور در خصوص استفاده از برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌یی نیز اظهار کرد: این یک مساله ثابت شده است که وجود ماهواره در منازل با توجه به برنامه‌های نامناسب آن، دارای اثرات سویی برای خانواده‌هاست و ناهنجاری‌های زیادی را به همراه دارد.

وی با تایید این موضوع که امکان پخش برنامه‌های مفیدی نیز از ماهواره وجود دارد، حذف برنامه‌های نامناسب از ماهواره را نیازمند پیشرفت تکنولوژی آن در کشور دانست و با اشاره به انجام این کار در کشور مالزی گفت: در حال حاضر این امکان در برخی از کشورها در حال انجام است که در صورت جواب دادن، سعی خواهیم کرد ما نیز از آن بهره‌مند شویم؛ چرا که ماهواره‌ها دارای دستاوردهای مطلوب و مناسب و به هنجاری نیز هستند که می‌تواند برای مردم مفید باشد.

صفار هرندی افزود: در حال حاضر ماهواره‌ها علاوه بر ترویج فساد و بی ‌بند و باری، درصدد بی‌هویت کردن ملت‌ها و ترویج بی‌وطنی هستند که اثرات آن به‌مراتب زیان‌بارتر از نوع اول است.

  • ۸۶/۰۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">