ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استقبال از تعرفه 20 درصدی واردات گوشی

| سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۸۶، ۰۶:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

رییس انجمن فروشندگان تلفن همراه، گفت: کاهش تعرفه واردات گوشی تا سقف 15 درصد تاثیر قابل توجهی در ثبات بازار و قیمت گوشی خواهد داشت.

افشار فروتن لاریجانی، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به پیشنهاد وزارت بازرگانی به هیات دولت مبنی بر کاهش تعرفه گوشی تلفن همراه تا سقف 15 درصد، اظهارداشت: در جهت تایید این اقدام انجمن تلفن همراه نیز درخواست تجدید نظر در تعرفه‌‏های واردات گوشی را تنظیم و به نهاد ریاست جمهوری ارسال کرده است.

وی، افزود: کاهش تعرفه واردات گوشی جزء خواسته‌‏های اصلی فعالان این صنف است، چراکه ساماندهی اساسی بازار گوشی تلفن همراه منوط به این کاهش خواهد بود.

فروتن لاریجانی، با اشاره به عدم امکان ثبت سریال گوشی‌‏های وارداتی در شبکه تلفن همراه، تصریح کرد: دولت باید برای فعالان قانونی که در حال حاضر با تعرفه‌‏های بسیار بالا اقدام به واردات گوشی تلفن همراه می‌‏کنند بستری فراهم کند که بتوانند به آسانی واردات خود را به ثبت برسانند و یا این که این طرح را به طور کلی منتفی اعلام کنند.

رییس انجمن فروشندگان تلفن همراه، تعادل نسبی بازار را مستلزم کاهش تعرفه گوشی عنوان کرد و گفت: تعرفه 15 تا 20 درصد برای واردات گوشی تلفن همراه منطقی به نظر می‌‏رسد.

وی، افزود: کاهش تعرفه واردات گوشی تا سقف 15 درصد تاثیر قابل توجهی در ثبات بازار، جمع آوری گوشی قاچاق و قیمت متعادل گوشی خواهد داشت و بازار فعلی را از این چندگانگی نجات می‌‏دهد.

فروتن لاریجانی، همچنین از برگزاری همایش 4 روزه خدمات پس از روش در زمینه خودرو، بانک، بیمه، گوشی و تجهیزات جانبی آن خبر داد و یادآورشد: این همایش از 29 خرداد تا اول تیرماه جاری برگزار خواهد شد و هم زمان با آن یک نمایشگاه جانبی با حضور فعالان قانونی صنف گوشی تلفن همراه برگزار می‌‏شود تا مشترکین با مراجعه به نمایشگاه با واردکنندگان قانونی گوشی آشنا شده و مشکلات خود را در این زمینه حل کنند.

وی، محل برگزاری این همایش و نمایشگاه را تالار وزارت کار ذکر کرد.

  • ۸۶/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">