ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اشکال سازمان بازرسی به نحوه محاسبات ارتباطات سیار

| سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۱۲:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir – سازمان بازرسی کل کشور نحوه محاسبات شرکت ارتباطات سیار را بررسی می کند.

سازمان بازرسی کل کشور در پی نحوه محاسبه مکالمات مشترکان شرکت ارتباطات سیار در مکالمه با مشترکان اپراتور دوم (ایرانسل) طی نامه ای خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به پیگیری این موضوع کرده است.

بر اساس این گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور اقدام شرکت ارتباطات سیار را در نحوه محاسبه هزینه مشترکانش در تماس با اپراتور دوم فاقد محمل قانونی دانسته است. چرا که شرکت ارتباطات سیار از آغاز به کار ایرانسل هزینه تماس مشترکان خود با این اپراتور را بر اساس تعرفه بین شهری محاسبه می کرده است.

شرکت ارتباطات سیار در توجیه علت این گونه محاسبه تماس با مشترکان ایرانسل،‌ عدم امکان شناسایی محل استقرار مشترک ایرانسل اعلام کرده بوده و به همین علت سقف محاسبات یعنی مبلغ مکالمه بین شهری را برای مشترکان خود در نظر می گرفت.

این در حالی است که بر اساس اظهارات روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور حدود 70 درصد تماس ها از سوی مشترکان ارتباطات سیار و مخابرات با مشترکان ایرانسل درون شهری و تنها 30 درصد از تماس ها برون شهری بوده اند.

روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور در گفت گوی خود با شبکه رادیویی پیام اتخاذ چنین رویه ای را از سوی اپراتور دولتی نوعی فشار به بخش خصوصی و حقوق مردم دانست و افزود: طی نامه ای که به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که همزمان رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند،‌از ایشان خواسته ای تا هر چه سریعتر در جلسه ای به این موضوع رسیدگی کرده و در نهایت نیز مابه التفاوت پولی را که از مشترکان ارتباطات سیار و مخابرات از این بابت دریافت شده است را در قبوض بعدی ایشان لحاظ کرده و از حساب ایشان خارج کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که روز دوشنبه وفا غفاریان معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا برنامه‌ای برای بازگرداندن اضافه پرداخت مشترکان اپراتور اول که در طی این مدت با مشترکان ایرانسل تماس برقرار کرده‌اند و برای آن‌ها نرخ بین شهری محاسبه شده است، دارید، گفت: امکان محاسبه‌ی نرخ مکالمات مشترکان اپراتور اول به ایرانسل را نداریم که بتوانیم تشخیص دهیم کدام‌ یک از مشترکان تماس‌های شهری داشته‌اند و کدام‌ یک ارتباط بین شهری برقرار کرده‌اند تا اضافه پرداخت تماس‌های آن‌ها را پس بدهیم، چرا که اگر می‌توانستیم تفاوت شهری و بین شهری را تشخیص دهیم دیگر به مشکل برنمی‌خوریم که بخواهیم تمام مکالمات را بین شهری در نظر بگیریم.

اگرچه شرکت مخابرات خود نیز متوجه بروز چنین اشکالی در نحوه محاسباتش شده و طی درخواستی به کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‌ی سرانجام محاسبه‌ی تعرفه‌ی مکالمات مشترکان اپراتور اول تلفن همراه در تماس با مشترکان ایرانسل که قرار بود نرخ متوسطی در این زمینه مورد توافق قرار بگیرد و جایگزین تعرفه‌ی بین شهری 760 ریال شوداعلام کرده این تعرفه، 625 ریال معادل نرخ ثانیه‌یی تماس از ایرانسل است، به نظر می‌آید با توجه به کار کارشناسی که در این زمینه انجام شده به زودی در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب و ابلاغ شود.

بر اساس این گزارش روزنامه جهان صنعت طی روزهای گذشته گزارش های متعددی مبنی بر موارد مشکوک در قبوض ارتباطات سیار منتشر کرده بود که احتمال می رود با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور به نتیجه برسد.

  • ۸۶/۰۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">