ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون امور رادیوئی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گفت: متقاضیان تأسیس و بهره‌برداری از شبکه‌های رادیوئی اختصاصی بایستی طرح دقیقی از شبکه رادیوئی مورد نظرشان مبتنی بر نرم‌افزارهای محاسباتی و طراحی شبکه ارائه کنند.

به گزارش تسنیم نسترن محسنی با اشاره به محدود بودن منابع فرکانسی قابل بهره‌برداری در هر نقطه جغرافیائی و تعدد متقاضیان استفاده از این منابع به ویژه در مناطق شهری و صنعتی گفت: واگذاری استفاده از هر فرکانس به یک بهره‌بردار در یک محل، نه تنها امکان واگذاری مجدد همان فرکانس در آن محل را غیرممکن بلکه واگذاری فرکانس‌های مجاور را نیز با دشواری‌های فنی روبرو می‌کند.

معاون رگولاتوری افزود: بر همین اساس به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع فرکانسی و ایجاد هزینه‌های اضافی، منابع فرکانسی مورد تقاضای شبکه‌های رادیوئی بایستی در حد نیاز آن شبکه‌ها تنظیم شده و از ایجاد تقاضاهای غیرضروری خودداری شود.

وی تأکید کرد: متقاضیان دریافت و توسعه پروانه‌های رادیوئی از رگولاتوری، قبل از ارسال تقاضاهای خود باید طرح‌های فنی شبکه‌های رادیوئی خود را از جنبه‌های پوشش رادیوئی و ترافیکی با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی و نقشه‌های سه‌بعدی زمین تهیه کرده و همراه با سایر مدارک مورد نیاز به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ارسال کنند.

معاون امور رادیوئی رگولاتوری درباره ویژگی‌های طرح‌های فنی ارسالی تصریح کرد: در این طرح‌های فنی باید مشخصات رادیوئی فرستنده‌ها شامل فرکانس‌های مورد نیاز و پهنای کانال رادیوئی، ارتفاع و بهره توان آنتن‌ها، محل و توان رادیوئی فرستنده‌ها و حساسیت گیرنده‌ها مشخص یا محاسبه شده و پس از دریافت پروانه نیز رعایت شوند.

محسنی ابراز کرد: چنانچه پس از صدور پروانه ایستگاه‌های رادیوئی مغایرتی بین مشخصات فنی ایستگاه با مشخصات درج شده در پروانه رادیوئی ایستگاه وجود داشته باشد، رگولاتوری با استناد به ماده پنج قانون بی‌سیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای می‌تواند از فعالیت ایستگاه جلوگیری کرده یا پروانه فعالیت اپراتور را لغو کند.

او درباره متقاضیانی که شخصاً نمی‌توانند طرح‌های رادیوئی مورد نظرشان را مبتنی بر اصول فنی کارآمد تهیه کنند، گفت: این دسته از متقاضیان می‌توانند از ظرفیت شرکت‌های دارای پروانه ارائه خدمات مشاوره و طراحی شبکه‌های ارتباطات رادیوئی استفاده کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">