ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اپراتور دوم باید از تابستان سیم کارت بدهد

| شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۸۵، ۰۴:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کمیته مخابرات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌بردار (اپراتور) دوم شبکه تلفن همراه کشور بر اساس ضوابط موظف است از ابتدای تابستان امسال نسبت به واگذاری سیم‌کارت اقدام کند.

رمضانعلی صادق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که تاکنون اسامی برندگان مناقصه ایرانسل به طور رسمی اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: بر اساس بندهای شش و هفت این قرارداد، بهره‌بردار دوم موظف است 51 درصد ساخت تجهیزات و مدیریت فنی پروژه را به شرکتهای ایرانی واگذار کند.

رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیم مسئولان شرکت دولتی مخابرات ایران برای عرضه سیم‌کارتهای اعتباری به موازات شبکه تالیا نیز گفت: دولت نمی‌تواند کاری برخلاف قانون انجام دهد.

وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید زمینه حضور و فعالیت هرچه بیشتر بخش غیردولتی در بخشهای مختلف ارتباطاتی کشور را فراهم کند و نباید خودش به یک رقیب قدرتمند برای بخشهای غیردولتی تبدیل شود.

پیش از این، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور هم با انتقاد از این تصمیم که برخلاف قانون به توسعه دامنه تصدیگری دولت منجر می‌شود، به مسئولان مخابراتی توصیه کرده بود که به جای تلاش برای ارایه سیم کارتهای اعتباری، برای تسریع در ارایه 8 میلیون سیم‌کارت پیش‌فروش شده تلاش کنند.

صادق‌زاده در پاسخ به این پرسش که «آیا دولت توان واگذاری میزان بالای سیم‌کارت پیش فروش شده را دارد یا خیر؟»، گفت: همانگونه که پیش‌تر مسئولان وزارت ارتباطات هم اعلام کرده‌اند، ثبت‌نام از متقاضیان به معنای واگذاری نیست، ولی انتظار می‌رود این وزارتخانه با تمهیداتی بتواند بسترهای مورد نیاز برای این مهم را فراهم کند.

  • ۸۵/۰۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">