ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت تیغه دو لبه است

| سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۸۶، ۰۵:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

معاون آموزش عمومی سازمان آموزش و پرورش استان فارس گفت: رفتن به سمت فناوری اطلاعات و استفاده از پایگاههای اینترنتی همچون تیغه دو لبه است که زیان و مزایای آن به نحوه استفاده از آن مرتبط است.

صمد افتاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از جمله عواملی که موجب خوف و نگرانی برخی از خانواده‌ها و مسوولان نسبت به رویکرد نوجوانان و جوانان در استفاده از اینترنت شده است، جنبه‌های غیراخلاقی موجود در برخی از پایگاههای منافی مسایل اخلاقی است.

وی گفت: برای سالم‌سازی برخی از پایگاههای اطلاعاتی مورداستفاده کاربران به ویژه نوجوانان و جوانان، اعمال فیلترینگ و از همه‌مهمتراعمال برنامه‌های فرهنگی، ضروری و حایز اهمیت است.

افتاده افزود:به‌حسب اینکه فناوری اطلاعات با این وسعت و گستردگی پدیده‌ای نوپاست باید با احتیاط و لحاظ کردن بسیاری از جوانب به سمت وسوی آن حرکت کرد.

وی اظهارداشت: از سوی دیگر ضرورت اجتناب ناپذیر استفاده از این پدیده و مزایایی که در بعد دسترسی آسان‌تر به اطلاعات نصیب کاربر می‌سازد، موجب شده که تمهیدات بسط و گسترش آن نیز مد نظر قرار گیرد.

این مسوول افزود:مناسبت‌ترین مکان برای بسط وگسترش این فناوری مکانهای آموزشی از جمله مدارس است و هم‌اینک آموزش وپرورش استان فارس در مقایسه با اعتبارموجودبرای هزینه کردن در این زمینه، از سایر استانها پیشتازتر است.

افتاده گفت: توسعه فناوری اطلاعات نیاز به تامین بودجه، فضای لازم و سخت افزار دارد و هم اینک در کشورما به لحاظ برخورداری از نیروی انسانی قابل و کارآمد در استفاده از این دستاورد علمی بشر از توانمندی بالا وارزشمندی برخوردار است.

او افزود:شکوفاشدن استعدادهای بالقوه‌موجوددر کشور،نیازمند سرمایه‌گذاری در این زمینه است به‌گونه‌ای که در صورت انجام این مهم، در سالهای آتی کشور ما می‌تواند در زمره کشورهای تولیدکننده فناوری قرار گیرد.

افتاده‌بیان داشت: همچنین تامین بودجه لازم‌برای دستیابی به فناوری اطلاعات نیازمند عزم و اراده جمعی است.

وی اضافه کرد: هم اینک استان فارس آمادگی و قابلیت توسعه در این زمینه را داراست ولی موفقیت و پیشرفت ما در سالهای آتی در گرومیزان‌اعتباری است که در این خصوص هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس اواخراردیبهشت امسال اعلام کرد:در گام نخست ‪ ۳۰۰‬مدرسه استان فارس به شبکه اینترنت متصل می‌شود و دانش آموزان و مسوولان مدارس می‌توانند از خدمات اینترنت در این مدارس استفاده نمایند.

چنگیز امیری گفت:این مدارس در مقاطع راهنمایی و دبیرستان است و ابتدا این طرح از شهرهای شیراز و مرودشت آغاز می‌شود.

وی گفت:تا پایان امسال ‪ ۵۰۰‬مدرسه دراستان فارس به شبکه علمی متصل می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند از اینترنت در مدرسه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،امیری افزود: تاکنون ‪ ۹۵۰‬مدرسه از طرف آموزش و پرورش برای اجرای این طرح معرفی شده‌است که ما آمادگی اجرای این شبکه در ‪ ۹۳۰‬مدرسه را داریم.

وی گفت: شتاب اجرای این طرح بستگی به آمادگی مدارس و آمادگی آموزش و پرورش دارد و زیر ساخت‌های مخابراتی برای اجرای طرح دراغلب نقاط استان فارس فراهم است.

  • ۸۶/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">